BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Allianz új stratégiája a régi

Az egyszeri díjas életbiztosításokra és a termékmegújítás folytatására koncentrál az Allianz Hungária – mondta el lapunknak Salamon Károly, a márciusban hivatalba lépett új elnök-vezérigazgató. Az elhivatott sportoló, pénzügyi szakember sikeresnek tartja cége elmúlt években folytatott stratégiáját.
2006.03.13., hétfő 00:00

Több mint tíz éve dolgozik cégénél Salamon Károly, az Allianz Hungária március 1-jétől kinevezett elnök-vezérigazgatója. Korábban ő volt a társaság második embere, aki pénzügyi vezérigazgató-helyettesként a stratégiáért is felelt. Ezért új megbízatása után nem tartja szükségesnek az üzleti stratégia átalakítását, hiszen annak kidolgozásában korábban aktívan részt vett. Magáénak vallja a „járt utat a járatlanért el ne hagyd!” elvét – ez ebben az esetben az Allianz eddigi bevált stratégiájának megtartását jelenti, hiszen egy újjal akkor kell foglalkozni, ha a korábbi már nem hoz eredményt.

Ezt a tulajdonosok is így láthatják, hiszen az anyavállalatától az új igazgatóság nagy bizalomra számít. Az eredetileg egy év múlva lejáró mandátum helyett újabb öt évre várható a kinevezésük a soros közgyűlésen. A szórványos rémhírekkel szemben az Allianz magyarországi önállósága érintetlen marad, miután anyacége a bécsi székhelyű Allianz New Europe GmbH-ba tette át a részvények kezelését. A társaság korábban is különböző holdingcégekhez tartozott (Ost-Europa GmbH, Argos GmbH). Az alapokon nem kívánnak változtatni, de néhány szegmensben szükség lehet váltásra – mondja az elnök. Ilyen az egyszeri díjas életbiztosítá-

sok piaca, amelyre eddig nem összpontosított eléggé a biztosító, hiszen csak későn, a 90-es évek nagy boomjának végén szállt be erre a területre, és azóta a hosszú távú ügyfélkapcsolatokat jelentő, folyamatos díjú életbiztosításokra koncentrált. Hasonló a helyzet a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással is, amelynél a 2003-as kampány közel hatszázaléknyi ügyfélveszteségét tavaly és tavalyelőtt sikerült visszaszerezni. A növekedés kulcstermékei lesznek még a lakásbiztosítási termékek, amelyek mellett az élet- és autóbiztosítások új darabjaival hamarosan jelentkezik a cég. Folytatódik az Allianz életprogramból már ismert, az ügyfelek által szabadon választható és később is módosítható termékek fejlesztése.

Salamon Károly – akinek húszéves lánya közgazdaságtant tanul – szabad idejében elhivatott sportoló. Régen a focit kedvelte, ám mostanában inkább lovagol, teniszezik, nyáron szörfözik, télen síel, és imád bridzselni. Fontosnak tartja, hogy ő még a „Gutenberg-korszak gyermeke”, így rengeteget olvas. Hogy a sok hobbira honnan lesz ideje a legnagyobb hazai biztosító vezetése mellett, azt válaszolja, hogy napi öt óra alvás elég neki.


A cég

Az Állami Biztosító kettévágásából 1986-ban született meg a Hungária Biztosító, amelyben az Allianz 1990-ben 49, 1996-tól 100 százalékos tulajdonrészt szerzett. A társaság ma Magyarország legnagyobb biztosítója. A nem életbiztosítások piacán évek óta piacvezető, a folyamatos díjú életbiztosítások esetében pedig közel tízszázalékos a részesedése. A rövidesen bankot is indító biztosító nyugdíjpénztáraiban együttesen több mint ötszázezer tag van.




A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.