Amiben semmit nem tudott változni a piac, az a tarifák átláthatatlansága: az online alkuszok honlapjainak a segítsége nélkül gyakorlatilag esélye sincs arra az ügyfélnek, hogy kiválassza a számára legkedvezőbb megoldást, egyszerűen elvész a kínált kedvezmények és kategóriák tengerében. Az árkülönbségek ezzel együtt ugyanúgy fennmaradtak: egy fiatal nagyvárosi autós évi több tízezer forintot is spórolhat, ha a legjobb ajánlatot választja a legrosszabbal szemben.
Bizonyos területeken viszont tagadhatatlanul látszanak a fejlődés kezdeti jelei. A legnagyobb szereplő például megszüntette a differenciálást a régi ügyfelei és az újak között: így legalább ott eltűnik az a kissé piacidegen gyakorlat, hogy a hűséges kliens kerül hátrányba az új belépővel szemben. (Más kérdés, hogy több biztosítónál ugyanúgy folytatódik tovább.) A biztosítók kezdenek ráérezni az egyes ügyfélcsoportok megcélzásának a hatékonyságára is, ez a több terület és korcsoport szerinti besoroláson látszik igazán.
Az idei év talán legérdekesebb fejleményét mégis a nagyobb szereplők felélénkülése jelenti. A korábbi esztendőkhöz képest még több területen újítottak, és láthatóan versenyképesebb tarifákkal álltak elő, ez pedig arra utal, hogy megelégelték a mostani helyzetet, és már nem szeretnének újabb piaci részszeleteket odaadni a kicsiknek.
A nagy versenyfutás kimenetele ugyanakkor kétséges: az ügyfelek túlnyomó részét még mindig hidegen hagyja a váltás lehetősége, inkább spórol a szervizen, mint a kötelező biztosításon. Pedig – legalábbis az esetek többségében – az előbbivel jóval többet árt az autónak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.