Az uniós szóvivő azt mondta az ötletre, hogy érdekes. Ezt olyan elgondolásra mondjuk, amelyet tapintatból nem nevezünk megkérdőjelezhetőnek. Sok sikert is kívánt Ferran Tarradellas, de főként annak örült, hogy élénkül a gázszállítási verseny, ha a szállító társaságok anyacégüktől függetlenül jelennek meg a piacon. Nyilván pompás lesz. Mégis, a regionális társaság vélhetőleg inkább a nemzeti gázszállítási érdekek összehangolására, az érdekellentétek tompítására fog összpontosítani.
Érdekes a bejelentés időpontja. Rossz nyelvek szerint a régiósdival remekül elterelhető a figyelem arról, hogy a Molnak új nyűgöt akasztott a nyakába kérője, az osztrák OMV azzal, hogy kedden barátságosan beperelte. Kifejezetten gonosz értékelés szerint pedig a regionális társaság megszületésével igazzá válna a Mol által kifogásolt korábbi OMV-hirdetés szövege: „Mol és OMV együtt”. (A Mol mindig nyitott volt az OMV-vel való kooperációra, de többre nem.)
Pikáns vonása a cégalapításnak, hogy formálisan földrajzi alapú összefogásról lenne szó, valójában azonban a Nabucco és a rivális Déli Áramlat vezetékprojekt érintett vállalatai szerveződnének eggyé. Ez azért is figyelemre méltó, mert holnap jön az orosz miniszterelnök, s vele a gazdasági és energiaügyi minisztere. Kíváncsiak lehetnek rá, mit kínál Magyarország a Gazpromnak az orosz gázt hozó Déli Áramlat itteni leágazásáért cserébe. Megtudják majd, hogy bár az érdeklődésünk töretlen, gázszállításilag mi most kicsit máshogy szerveződünk. „Jó – üzeni majd vissza a Gazprom –, akkor a regionális cégből fogunk kérni 51 százalékot.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.