Az uniós szóvivő azt mondta az ötletre, hogy érdekes. Ezt olyan elgondolásra mondjuk, amelyet tapintatból nem nevezünk megkérdőjelezhetőnek. Sok sikert is kívánt Ferran Tarradellas, de főként annak örült, hogy élénkül a gázszállítási verseny, ha a szállító társaságok anyacégüktől függetlenül jelennek meg a piacon. Nyilván pompás lesz. Mégis, a regionális társaság vélhetőleg inkább a nemzeti gázszállítási érdekek összehangolására, az érdekellentétek tompítására fog összpontosítani.
Érdekes a bejelentés időpontja. Rossz nyelvek szerint a régiósdival remekül elterelhető a figyelem arról, hogy a Molnak új nyűgöt akasztott a nyakába kérője, az osztrák OMV azzal, hogy kedden barátságosan beperelte. Kifejezetten gonosz értékelés szerint pedig a regionális társaság megszületésével igazzá válna a Mol által kifogásolt korábbi OMV-hirdetés szövege: „Mol és OMV együtt”. (A Mol mindig nyitott volt az OMV-vel való kooperációra, de többre nem.)
Pikáns vonása a cégalapításnak, hogy formálisan földrajzi alapú összefogásról lenne szó, valójában azonban a Nabucco és a rivális Déli Áramlat vezetékprojekt érintett vállalatai szerveződnének eggyé. Ez azért is figyelemre méltó, mert holnap jön az orosz miniszterelnök, s vele a gazdasági és energiaügyi minisztere. Kíváncsiak lehetnek rá, mit kínál Magyarország a Gazpromnak az orosz gázt hozó Déli Áramlat itteni leágazásáért cserébe. Megtudják majd, hogy bár az érdeklődésünk töretlen, gázszállításilag mi most kicsit máshogy szerveződünk. „Jó – üzeni majd vissza a Gazprom –, akkor a regionális cégből fogunk kérni 51 százalékot.”