
Edukáció és innováció segíthet a fiatalok visszaszerzésében

Edukáció és innováció segíthet a fiatalok visszaszerzésében
„Sajnos a borágazat nemzeti és nemzetközi szinten is nehézségekkel küzd: helyi sajátosság az elaprózódott birtokszerkezet vagy az, hogy eddig a sokszínűséget kommunikáltuk, és így egyelőre nincs meg a könnyen azonosítható magyar bormárka, globális szinten pedig a mintegy 10 százalékos túltermelés vagy a negatív szabályozási környezet hátráltat bennünket. Jó hír ugyanakkor, hogy a problémák azonosításával párhuzamosan megoldásokat, kitörési pontokat is találtunk” – mondta Rókusfalvy Pál.

„A fiatalok megnyerése ma kulcskérdés az ágazatban. Ráadásul – mondta Rókusfalvy Pál – Magyarország helyzete több szempontból is sajátos. Mennyiségre ugyanis kevés, de minőségi és nagyon tradicionális terméket állítunk elő, amivel a túltermeléssel küzdő világpiacon igyekezni kell megtalálni a helyünket. Ehhez pedig kellenek a magasan képzett szakemberek.”
A beszélgetésben szó volt
- arról is, miért fordultak el a fiatalok a bortól (3:46-tól)
- a hazai borfogyasztásról (6:32-től)
- az ágazat problémáiról (9:31-től)
- a boros italokról és a kulturális szerepükről (18:00-tól)
A teljes beszélgetés első részét itt hallgathatja meg: