BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Továbbképzés uniós lobbizásból

A kelet-közép-európai országok vállalati szektorának uniós felkészülését hivatott támogatni az a kétéves program, amelyet e héten indított útnak az európai kereskedelmi és iparkamarák brüsszeli lobbiszervezete, a Eurochambers. A CAPE névre keresztelt kezdeményezés a közösségi joganyag átvételétől az uniós lobbitechnikák megismertetéséig számos területre kiterjed.

A CAPE (Chambers' Accession Programme for Eastern Europe, azaz kamarai csatlakozási program Kelet-Európa számára) tervét a napokban véglegesítette több mint harminc, az uniós, illetve a tagjelölt országokból érkezett magas rangú kamarai képviselő. A Brüsszelben tartott tanácskozásról kiadott közlemény szerint megállapodás született arról, hogy a jövőben évente értékelik a térség vállalatainak uniós felkészülését, a közösségi joganyag átvételének menetét.



Az Európai Unió PHARE-keretéből finanszírozott kezdeményezés két részből áll. A CAPE I négy témában nyújt technikai segítséget: a kamarai képviselet és pr, az új technológiák (informatika, elektronikus kereskedelem), a minőségi szabványok és a kamarai menedzsment területén. Az egyes témakörökben öt-öt uniós kamarából összeállt csapat segíti a felkészülést.



A CAPE II ahhoz kíván hozzájárulni, hogy a tagjelölt országok kamarái hatékonyabban tudják saját tagjaikat segíteni. Ez elsősorban a közösségi joganyag hozzáférhetőségének javítását és szakmai továbbképzések szervezését jelenti.






Indul a Eurochambers kamarai csatlakozási programja A kelet-közép-európai országok vállalati szektorának uniós felkészülését hivatott támogatni az a kétéves program, amelyet e héten indított útnak az európai kereskedelmi és iparkamarák brüsszeli lobbiszervezete, a Eurochambers. A CAPE névre keresztelt kezdeményezés a közösségi joganyag átvételétől az uniós lobbitechnikák megismertetéséig számos területre kiterjed. Munkatársunktól-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.