BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magyar részvétel a nürnbergi játékvásáron

A prognózisok szerint megszilárdíthatja vezető helyét a világ játékipari vásárainak sorában az International Toy Fair Nürnberg -- közölte Gerd Bise, a vásárrendező Spielwarenmesse eG elnök-vezérigazgatója. A február 1--6. között megrendezendő vásáron a korábbi évekhez képest tízezer négyzetméterrel nő a kiállítási terület.

Az igények növekedése miatt a jövő évi nürnbergi játékvásár kiállítási területét több mint 155 ezer négyzetméterre emelték a szervezők. A területbővülés elsősorban a hobbi- és barkácsáruk kiállítóinak kedvez, de a modellgyártók, a bolondos játékok gyártói, valamint a szórakoztató elektronikai és a licenctermékeket készítők is a korábbinál nagyobb területen mutathatják be termékeiket. Gerd Bise hangsúlyozta, hogy a területbővítés és a szakvásáron eddig nem képviselt termékcsoportok felvétele mellett fontos, hogy a kiállítóknak és a látogatóknak nyújtott szolgáltatásokat is bővítsék. Az elnök-vezérigazgató bejelentette, hogy az utaztatási és az on-line elektronikus szolgáltatások fejlesztése érdekében együttműködési megállapodást kötöttek egy nemzetközi utazási irodával és egy internetszolgáltatóval. A februári vásáron a Spielwarenmesse AG honlapján megjelenő on-line termékbemutatókat és az átfogó utaztatási csomagokat már igénybe vehetik a kiállítók és a szakmai látogatók. A cél az, hogy a nürnbergi játékvásár az elektronikus világban is központi szakmai találkozóhellyé váljon, s az üzletemberek számára -- az idő- és költségráfordítást tekintve -- hatékonyabbá tegye a kiállítás látogatását.
A vásár 2001-től továbbfejleszti az interaktív szórakoztató szoftverek piacán betöltött szerepét -- állapodtak meg Nürnbergben a szórakoztató szoftverek gyártóinak vezetői, többek között a Nintendo Deutschland GmbH, az Eidos Interactive Deutschland, az Infogrames, a THQ, a Virgin Interactive Entertainment Deutschland és az Electronic Arts irányítói. A megbeszéléseken részt vett a VUD Szórakoztató Szoftverek Németországi Szövetsége Egyesület is, melynek tagjai között található a Spielwarenmesse eG. Az együttműködés célja, hogy a világ vezető játékvásárát 2001-től az interaktív és szórakoztató szoftverek otthonaként fogadtassák el a piacon. A hardver- és szoftvergyártók kedvezőnek tartják, hogy Nürnbergben közvetlenül elérhetik az értékesítésük számára elsődleges játékbeszerzőket. Felmérések szerint a kiállítók közel 90 százaléka és a látogatók több mint 80 százaléka ítélte a résztvevők szakmai színvonalát tekintve "jónak", illetve "nagyon jónak" a nürnbergi vásárt.
Gyaraki József, a Regio Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója, a Játékkereskedők és Gyártók Egyesületének elnökségi tagja érdeklődésünkre elmondta, a magyar cégek csak korlátozott számban tudnak kiállítóként megjelenni Nürnbergben. A korábbi években számuk tíz alatt volt, s ez várhatóan jövőre is így lesz. A részvétel ugyanis meglehetősen drága, s ráadásul az új kiállítók várólistára kerülnek. Ugyanakkor cégük évek óta rendszeresen ellátogat a nürnbergi vásárra, hasonlóan az egyesülethez tartozó többi vállalkozáshoz. A vásárlátogatás hasznos számukra, megtudhatják, hogy melyek a legdivatosabb játékok Európában. Nem véletlen, hogy a magyar piacon is rövid idő múlva megjelennek a legmenőbb játékszerek. A szakember elmondta, hogy a Barbie már kiment a divatból, a lányok ismét a csecsemőt formázó babákkal játszanak. A fiúknál az idén az összecsukható roller a sláger, ennek ára már Magyarországon is csökkenőben van.
A magyarországi játékforgalmazás jó része ma már a bevásárlóközpontokban bonyolódik le. A családi nagybevásárlások alkalmával a gyerekek is kapnak játékot. A hazai játékgyártók piacára a koncentráció a jellemző, a kisiparosok létfeltételei ugyanis megnehezültek. A hazai gyártóknak, forgalmazóknak konkurenciát jelentenek a Távol-Keletről érkező olcsó játékok. A magyar cégek főként a közeli országokba tudnak exportálni, az orosz piacon azonban a fizetési nehézségek miatt kedvezőtlenek az értékesítési feltételek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.