BUX 51,325.34
-1.62%
BUMIX 4,158.45
-2.68%
CETOP20 2,361.1
-3.51%
OTP 17,140
-0.92%
KPACK 7,500
-11.76%
0.00%
-7.32%
-0.52%
-3.85%
ZWACK 16,500
-1.20%
+2.68%
ANY 1,530
-1.61%
RABA 1,290
-4.44%
+0.20%
-1.30%
-0.60%
-0.81%
OPUS 213.5
-2.95%
-2.50%
-2.36%
-0.51%
-1.71%
OTT1 149.2
0.00%
-3.91%
MOL 2,620
-2.38%
-3.12%
ALTEO 2,140
-5.73%
0.00%
-3.64%
EHEP 1,540
-9.14%
+0.83%
-4.19%
MKB 1,972
0.00%
-3.95%
-2.37%
+6.00%
0.00%
SunDell 39,600
0.00%
-14.81%
-5.66%
-3.87%
0.00%
+1.68%
NUTEX 14.96
-0.80%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 4,426
-3.24%
-1.89%
NAP 1,059
-8.71%
-14.90%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Több milliárd forint a tét

A választott bíróság várhatóan néhány héten belül dönt az M3-as Gyöngyös és Füzesabony közötti szakaszát építő konzorcium és az Állami Autópálya Kezelő Rt. (amely az ÉKM Autópálya Rt. jogutódja) közötti perben -- tudta meg lapunk. Információink szerint a mintegy harminc vitás ügyből álló "csomag" tétje meghaladja a négymilliárd forintot.

Az M3-as autópálya Gyöngyös és Füzesabony közötti, 1998 őszén átadott szakaszára a szaktárca 1995 végén írta ki a kétfordulós nyílt nemzetközi versenytárgyalást. A tender második fordulójára lehetőséget kapott hat pályázó közül öten tettek ajánlatot a második menetben. Közülük a Betonútépítő Nemzetközi Rt. által vezetett konzorcium (M Három Konzorcium) -- tagjai a Magyar Aszfalt Kft., a Hídépítő Rt. és az Ilbau GmbH, fő alvállalkozójuk pedig a Strabag Hungária Kft., valamint a francia Transroute cég -- került ki nyertesként.



Mint arról korábban is hírt adtunk, a nyertes ajánlat 24 milliárd, a legdrágább ajánlat pedig 37 milliárd forint volt. A nyertes pályázó azonban előre nem kalkulált többletköltséget jelzett, az emiatt keletkezett igényét pedig bejelentette a beruházónak. Lapunk úgy tudja, hogy az M3-as több mint két éve átadott szakaszát építők mintegy harminc tétellel -- egyebek között az inflációs veszteséggel, az egyes munkák tervezettnél későbbi elvégzése miatti többletköltséggel és műszaki változással -- indokolták a pluszösszeget. Az ennek alapján felmerült követelést a szerződéses feltételeknek megfelelően a beruházás lebonyolítására pályázat útján kiválasztott mérnök bírálta el.



Az építtető elutasította a vállalkozói igényeket, ezért a Betonútépítő vezette konzorcium a választott bírósághoz fordult. (A két fél a szerződéskötéskor kikötötte, hogy vitatott ügyekben választott bíróságot vesz igénybe.) Az ÉKM Autópálya Rt. (amelynek jogutódja az Állami Autópálya Kezelő Rt.) elleni per értéke -- értesüléseink szerint -- összeségében meghaladja a négymilliárd forintot.



A tavaly kezdődött pereskedés során már több tárgyalást tartottak. Ezalatt a választott bíróság "körbejárta" az ügyeket. Várhatóan több tárgyalás már nem lesz, és a döntés heteken belül megszületik -- értesült lapunk.


Rövidesen döntés várható a sztrádaperben A választott bíróság várhatóan néhány héten belül dönt az M3-as Gyöngyös és Füzesabony közötti szakaszát építő konzorcium és az Állami Autópálya Kezelő Rt. (amely az ÉKM Autópálya Rt. jogutódja) közötti perben -- tudta meg lapunk. Információink szerint a mintegy harminc vitás ügyből álló "csomag" tétje meghaladja a négymilliárd forintot. Munkatársunktól-->

Kapcsolódó cikkek