BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Zsírszegény sonka reformkosztosoknak

Ma zárja kapuit az 5. nemzetközi élelmiszer-, ital- és élelmiszer-gépipari szakkiállítás, a Foodapest. A mintegy 22 ezer négyzetméteren megrendezett szakvásáron 31 ország 700-nál több kiállítója mutatta be termékeit, köztük több száz újdonságot, a reformtáplálkozáshoz szükséges új, illetve hagyományos élelmiszereket.

Egyszerre volt az újdonságok és a hagyományok kiállítása a ma záruló Foodapest, amire bizonyíték, hogy a rendezvény egyik vezérfonala a Hagyományok-ízek-régiók (HÍr) országos program eddigi eredményeinek bemutatása, a másik lényegében az újdonságdíjas és reformtermékek kultusza.
Az újdonságokra különösen nagy hangsúlyt helyeztek a kiállítás rendezői, a Hungexpo Rt., az FVM Agrármarketing Centrum Kht. és a MÉTE Kiváló Minőségű Élelmiszerdíj zsűrije. Nem véletlen, hogy az élelmiszeriparban folyó jelentős gyártmányfejlesztő munka eredményeként több mint 180 termékkel pályáztak a cégek a Foodapest 2000 Újdonságdíjas Terméke címre -. mondta Hernádi Zoltán, a Magyar Élelmezés-ipari Tudományos Egyesület (MÉTE) ügyvezető igazgatója. Olyan élelmiszertermékekről van szó, amelyek a pályázati kiírás szerint az előző Foodapest óta kerültek az üzletekbe.
Közülük 26 kapta meg az újdonságdíjat -- döntően a fogyasztók elismerése alapján --, mert táplálkozás-élettanilag igen kedvezőek, viszonylag hosszú ideig megőrzik a minőségüket, kiváló a csomagolásuk, és gyártóik töretlen innovációs tevékenységét tanúsítja. Az érdeklődők valamennyi "pályaművet" láthatták, esetenként megkóstolhatták. Ilyen volt egyebek közt a kaposvári Kometa 99 Kft. light sonkája, amelynek az energiatartalmát 30, zsírtartalmát 50 százalékkal csökkentették.
Az újdonságok mellett azokat a termékeket is újra láthatták a Foodapestet felkeresők, amelyek az 1998-as kiállításon számítottak újdonságnak, és azóta kiugróan magas forgalmat értek el a piaci versenyben. A gyártók 74 áruval pályáztak, közülük 16 lett sikerdíjas. A legfontosabb érv az volt, hogy közülük nem egynek a forgalma egyik évről a másikra 200-300 százalékkal megugrott, a piaci részesedése pedig ugyanilyen arányban nőtt. Ilyen a Cerbona Rt. almás müzlije, a nádudvari Mark Nagisz Kft. tejtermékei közül a túró, a máriakálnoki Sampinyon Kft. szeletelt csiperkegombája.
A Foodapest a Hagyományok-ízek-régiók több éve folyó országos programjából elevenített meg valamennyit. A tájjellegű és hagyományos magyar élelmiszerek feltérképezésével, összegyűjtésével foglalkozók eddig 300 élelmiszert és mezőgazdasági terméket vettek fel a listára. Bercsényi László, az FVM-AMC Kht. ügyvezető igazgatója szerint nemcsak a kiállításon, hanem abból a kiadványból is tájékozódhatnak az emberek a tájjellegű élelmiszerekről, amelyekről CD és könyv is megjelenik a jövő év első felében. Utalt rá, hogy a Hír program csak nálunk új, azt alapjában véve francia szakemberek ötlete nyomán végzik az unió több országában is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.