BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Zsírszegény sonka reformkosztosoknak

Ma zárja kapuit az 5. nemzetközi élelmiszer-, ital- és élelmiszer-gépipari szakkiállítás, a Foodapest. A mintegy 22 ezer négyzetméteren megrendezett szakvásáron 31 ország 700-nál több kiállítója mutatta be termékeit, köztük több száz újdonságot, a reformtáplálkozáshoz szükséges új, illetve hagyományos élelmiszereket.

Egyszerre volt az újdonságok és a hagyományok kiállítása a ma záruló Foodapest, amire bizonyíték, hogy a rendezvény egyik vezérfonala a Hagyományok-ízek-régiók (HÍr) országos program eddigi eredményeinek bemutatása, a másik lényegében az újdonságdíjas és reformtermékek kultusza.
Az újdonságokra különösen nagy hangsúlyt helyeztek a kiállítás rendezői, a Hungexpo Rt., az FVM Agrármarketing Centrum Kht. és a MÉTE Kiváló Minőségű Élelmiszerdíj zsűrije. Nem véletlen, hogy az élelmiszeriparban folyó jelentős gyártmányfejlesztő munka eredményeként több mint 180 termékkel pályáztak a cégek a Foodapest 2000 Újdonságdíjas Terméke címre -. mondta Hernádi Zoltán, a Magyar Élelmezés-ipari Tudományos Egyesület (MÉTE) ügyvezető igazgatója. Olyan élelmiszertermékekről van szó, amelyek a pályázati kiírás szerint az előző Foodapest óta kerültek az üzletekbe.
Közülük 26 kapta meg az újdonságdíjat -- döntően a fogyasztók elismerése alapján --, mert táplálkozás-élettanilag igen kedvezőek, viszonylag hosszú ideig megőrzik a minőségüket, kiváló a csomagolásuk, és gyártóik töretlen innovációs tevékenységét tanúsítja. Az érdeklődők valamennyi "pályaművet" láthatták, esetenként megkóstolhatták. Ilyen volt egyebek közt a kaposvári Kometa 99 Kft. light sonkája, amelynek az energiatartalmát 30, zsírtartalmát 50 százalékkal csökkentették.
Az újdonságok mellett azokat a termékeket is újra láthatták a Foodapestet felkeresők, amelyek az 1998-as kiállításon számítottak újdonságnak, és azóta kiugróan magas forgalmat értek el a piaci versenyben. A gyártók 74 áruval pályáztak, közülük 16 lett sikerdíjas. A legfontosabb érv az volt, hogy közülük nem egynek a forgalma egyik évről a másikra 200-300 százalékkal megugrott, a piaci részesedése pedig ugyanilyen arányban nőtt. Ilyen a Cerbona Rt. almás müzlije, a nádudvari Mark Nagisz Kft. tejtermékei közül a túró, a máriakálnoki Sampinyon Kft. szeletelt csiperkegombája.
A Foodapest a Hagyományok-ízek-régiók több éve folyó országos programjából elevenített meg valamennyit. A tájjellegű és hagyományos magyar élelmiszerek feltérképezésével, összegyűjtésével foglalkozók eddig 300 élelmiszert és mezőgazdasági terméket vettek fel a listára. Bercsényi László, az FVM-AMC Kht. ügyvezető igazgatója szerint nemcsak a kiállításon, hanem abból a kiadványból is tájékozódhatnak az emberek a tájjellegű élelmiszerekről, amelyekről CD és könyv is megjelenik a jövő év első felében. Utalt rá, hogy a Hír program csak nálunk új, azt alapjában véve francia szakemberek ötlete nyomán végzik az unió több országában is.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.