BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Drágul az M5 is

A jelenlegi 1530-ról 1650 forintra nő az újhartyáni főkapunál az M5-ös autópályán áthaladó személygépkocsik útdíja 2001. január 1-jétől -- tájékoztatta a Világgazdaságot Garai Valéria, az Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. kommunikációs vezetője. A Kecskemét--Kiskunfélegyháza szakasz megtétele 660 forintba fog kerülni az eddigi 610 helyett.
Az AKA Rt. most átlagosan 7,7 százalékkal emeli árait, ám -- a csökkenő állami árkiegészítés ellenére -- nemcsak megtartja, de tovább növeli azokat a kedvezményeket, amelyektől a sztráda gyakoribb használatát reméli. A "törzsvendégek" az eddigi 28 helyett 30 százalékos engedményt kapnak, a négyutas bérlet is 10 százalék fölötti kedvezményt jelent, az őstermelők pedig csaknem 40 százalékkal olcsóbban vihetik az árut az autópályán (nekik egy oda-vissza út 2050 forintba kerül januártól). A helyilakos-kedvezményt igénybe vevő kecskeméti magánszemélyek 1440 forintért mehetnek föl Pestre.
A koncessziós szerződés értelmében az AKA évente kétszer korrigálhatja árait. Az idén januárban még 1440 forint volt a főkapunál a személygépkocsik útdíja, ehhez képest az új ár 14,6 százalékkal magasabb -- 1996 decembere, az M5-ös fizetőssé válása óta most a legkisebb mértékű a drágulás. Az AKA Rt. adatai szerint 2000-ben az autópálya forgalma több mint 10 százalékkal nőtt, a használók többsége magyar. A számítások szerint az útdíj minden egyes forintjából körülbelül 50 fillér -- adó, ellenőrzési és koncessziós díj formájában -- az állami bevételeket gyarapítja.

VG-összefoglaló-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.