Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület próbavásárlással egybekötött vizsgálatot végzett a hazai elektronikus állapotáról, a fogyasztók bizalmának helyzetéről. A vizsgálatból kiderül: az év eleji állapothoz képest mára jelentősen javult például a szállítási határidők betartása, a fogyasztók tájékoztatása, valamint az oldalak megbízhatósága és képi tartalma.
Minden esetben megvolt a lehetőség arra, hogy a vásárló meggondolja magát, és visszalépjen. Az árut mindig simán visszacserélték, viszont problémát jelentett, hogy nincs egyértelműen feltüntetve ennek a módja.
A legnagyobb probléma az üzletszabályzatok, valamint a fogyasztói jogok ismertetésének hiánya volt.
A fogyasztóvédők az adatvédelem kérdéseit is megvizsgálták. A legfontosabb, hogy sehol sem kértek túl sok személyes adatot, csak az azonosításhoz legszükségesebbeket tudakolták meg.
Az árukról és szolgáltatásokról az internet segítségével történő tájékozódás előnye, hogy a fogyasztónak nem kell a boltokat végigjárnia, hogy megtalálja a kívánt terméket, egyszerűen, pillanatok alatt egy másik üzletbe "térhet be", könnyedén összehasonlíthatja az árakat és a választékot.
Az internetes vásárlás ugyanakkor drágább a hagyományos módokhoz képest, hiszen a vonalhasználat és az internetszolgáltatónak fizetendő díjak mellett a csomagolási és postaköltséget is a vevőnek kell megfizetnie. Az elektronikus kiskereskedelem a fogyasztó számára tehát akkor lenne igazán kifizetődő, ha ezek a költségek jelentősen csökkennének.
A felmérés szerint a hálózati problémák miatt nappal nem érdemes az interneten vásárolni, mert a telefonszámla és a világháló használati díja annyira megnöveli a költségeket, hogy a hagyományos vásárlás jóval olcsóbb.
Magyarországon leginkább olyan termékeket érdemes vásárolni a világhálón, amelyek csak az ország távolabbi részeiben érhetőek el, így az utazás költségeit legalább részben meg lehet takarítani.