BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Pénzért vett népszerűség

A gazdasági tárca 330 millió forintot költött a minisztériumot népszerűsítő reklámokra -- tudta meg a Világgazdaság. A pénzt a minisztérium által kezelt célelőirányzatok forrásaiból csoportosították át. Az integrált kommunikációs kampány februárban folytatódik.

Átfogó, a tárcát népszerűsítő reklámkampányba kezdett a Gazdasági Minisztérium (GM) a múlt év őszén. A több televíziós, újság- és óriásplakát-kampány, valamint a GM honlapjának fejlesztése 330 millió forintba került. A forrást a tárca célelőirányzatainak működési költségkerete biztosítja. Ezt a jogszabályok lehetővé teszik -- nyilatkozta a Világgazdaságnak Kiss Tóth Péter, a GM kommunikációs vezetője. Eddig azonban senki nem élt ezzel a lehetőséggel. A feladatra a tárca közbeszerzési eljárást írt ki, amelyen az egyik legnagyobb nemzetközi hálózathoz tartozó Ogilvy & Mather Budapest Kft. nyert. Másfél hónapig sugározták a GM reklámjait főműsoridőben a televíziók, emellett az országos és regionális napilapokban, valamint óriásplakátokon hirdették a minisztérium "sikereit". Eddig két kampány "futott le". Az egyik a gazdaságfejlesztési, a másik a bérlakásprogramot népszerűsítette. Februárban újabb kampány indul, hogy milyen témában, az egyelőre nem dőlt el -- mondta Kiss Tóth Péter. Ekkor újra 400 óriásplakát és újsághirdetések reklámozzák majd a minisztérium által indított gazdaságfejlesztési programokat.
A szokatlan reklámkampány -- Magyarországon még soha nem népszerűsítettek így minisztériumot -- oka, hogy a széles közvéleménynek kevés ismerete van arról, hogy mi a gazdasági tárca feladata. Legalábbis ez derült ki a reklámhadjáratot megelőző közvélemény-kutatásból. Az emberek több mint felének nincs is elképzelése arról, hogy az elmúlt tíz évben négyszer nevet és még többször feladatokat és hatáskört is változtató minisztérium mit csinál -- ismertette a kommunikációs vezető. Jellemző eredménye a közvélemény-kutatásnak, hogy a megkérdezettek a gazdasági tárca feladatai között harmadik helyen említették a mezőgazdasági és földművelésügyi tevékenységet.
Azért is fontos, hogy az emberek ismerjék a GM-t, mert így többen figyelnek fel a pályázati és a támogatási lehetőségekre, több és jobb pályázatok születnek -- indokolta Kiss Tóth Péter. A minisztérium eddig sem panaszkodhatott a pályázati arányra. Az elmúlt évben például a gazdaságfejlesztési célelőirányzatra vagy a bérlakásprogramra benyújtott pályázatok támogatási igénye többszöröse volt annak, mint amennyit szétoszthattak.



Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.