Átfogó, a tárcát népszerűsítő reklámkampányba kezdett a Gazdasági Minisztérium (GM) a múlt év őszén. A több televíziós, újság- és óriásplakát-kampány, valamint a GM honlapjának fejlesztése 330 millió forintba került. A forrást a tárca célelőirányzatainak működési költségkerete biztosítja. Ezt a jogszabályok lehetővé teszik -- nyilatkozta a Világgazdaságnak Kiss Tóth Péter, a GM kommunikációs vezetője. Eddig azonban senki nem élt ezzel a lehetőséggel. A feladatra a tárca közbeszerzési eljárást írt ki, amelyen az egyik legnagyobb nemzetközi hálózathoz tartozó Ogilvy & Mather Budapest Kft. nyert. Másfél hónapig sugározták a GM reklámjait főműsoridőben a televíziók, emellett az országos és regionális napilapokban, valamint óriásplakátokon hirdették a minisztérium "sikereit". Eddig két kampány "futott le". Az egyik a gazdaságfejlesztési, a másik a bérlakásprogramot népszerűsítette. Februárban újabb kampány indul, hogy milyen témában, az egyelőre nem dőlt el -- mondta Kiss Tóth Péter. Ekkor újra 400 óriásplakát és újsághirdetések reklámozzák majd a minisztérium által indított gazdaságfejlesztési programokat.
A szokatlan reklámkampány -- Magyarországon még soha nem népszerűsítettek így minisztériumot -- oka, hogy a széles közvéleménynek kevés ismerete van arról, hogy mi a gazdasági tárca feladata. Legalábbis ez derült ki a reklámhadjáratot megelőző közvélemény-kutatásból. Az emberek több mint felének nincs is elképzelése arról, hogy az elmúlt tíz évben négyszer nevet és még többször feladatokat és hatáskört is változtató minisztérium mit csinál -- ismertette a kommunikációs vezető. Jellemző eredménye a közvélemény-kutatásnak, hogy a megkérdezettek a gazdasági tárca feladatai között harmadik helyen említették a mezőgazdasági és földművelésügyi tevékenységet.
Azért is fontos, hogy az emberek ismerjék a GM-t, mert így többen figyelnek fel a pályázati és a támogatási lehetőségekre, több és jobb pályázatok születnek -- indokolta Kiss Tóth Péter. A minisztérium eddig sem panaszkodhatott a pályázati arányra. Az elmúlt évben például a gazdaságfejlesztési célelőirányzatra vagy a bérlakásprogramra benyújtott pályázatok támogatási igénye többszöröse volt annak, mint amennyit szétoszthattak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.