A BKSZ-ben érintett három közlekedési társaság jegyárbevétel-kiesésének kompenzálásához 540 millió forintra van szükség. Ehhez az idei állami költségvetés 360 millióval járul hozzá: a Volán 140 millió, a MÁV 220 millió forint támogatást kap. A BKV 180 millió forintos kompenzálása a főváros áldására vár. Ennek jóváhagyásával megoldódna a jegyárbevétel-kiesés problémája, és így az államtitkár szerint a közös bérlet júliustól bevezethető lenne.
A tervek szerint kétféle BKSZ-bérlet lesz. A BKV bérleteinél mintegy 10 százalékkal drágább változat Budapest közigazgatási határán belül lesz érvényes a BKV, a Volán és a MÁV járatain. A másik bérlet a főváros közigazgatási határán kívüli meghatározott agglomerációban is használható majd.
A nyáron megkezdik a közös elővárosi menetrend kialakítását is -- mondta Manninger Jenő. Az elővárosi közlekedés korszerűsítésében nagy feladat vár a MÁV-ra. A vasúttárasság 180 kocsi felújítását tervezi, és készül a Budapesten belüli hálózatának korszerűsítéséről szóló anyag. Ehhez az előzetes számítások szerint -- egy többéves program keretében -- mintegy 30 milliárd forintra lenne szükség.
Demszky Gábor főpolgármester szólt arról, hogy a főváros a Világbanktól 1995-ben és 1999-ben kapott kölcsönt. Az első alkalommal 38 millió dollárt villamospálya-felújításra és 60 alacsony padlós autóbusz vásárlására. A tavalyelőtti 27 millió dollárt pedig a szennyvíztisztítás fejlesztésére. A Világbank 15 éves futamidejű hitele -- a főváros kiváló adós minősítésének köszönhetően -- preferált kamatozású, a LIBOR-hoz igazított világbanki kamatfeltételeknél fél százalékponttal kedvezőbb.
Világbanki hitelfelvétel nincs napirenden a fővárosban. Az önkormányzat újabb kötvénykibocsátást tervez a korábbi fővárosi kötvények visszafizetésének finanszírozására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.