A tervezett észak--déli regionális közlekedési és gazdasági tengely egy európai számozású gyorsforgalmi út kialakítása mellett számol a vasúti és a légi közlekedés, valamint a határátkelők fejlesztésével is. E gyorsforgalmi út egyrészt az M1-es és az M7-es közötti kapcsolatot valósíthatná meg, s egyben a Baltikum jelenleginél lényegesebb könnyebb megközelíthetőségét biztosítaná, elvezetve egészen az adriai kikötőkig.
Az övezet részét képezi a már jelentős fejlesztéseken átesett s további beruházások előtt álló gönyűi kikötő -- mondta el Firtl Mátyás, a Győr megyei önkormányzat alelnöke, hozzátéve: a közelmúltban PHARE CBC-forráshoz jutott a péri repülőtér fejlesztési projektje is.
A jelenlegi 86-os út mentén, Győr megyén kívül Vast és Zalát érintő mintegy 120 kilométeres hosszúságban kialakítandó közlekedési és gazdasági övezet jelentőségét fokozza, hogy a térségben megvalósuló beruházások jelenleg elsősorban Győrre koncentrálódnak. Ugyanakkor e tengely mentén, a közelmúltban létrehozott autóipari klaszter mintájára, a soproni egyetem köré szerveződve egy faipari, valamint egy termálklasztert is terveznek. Mint ismert, egyebek között olyan, jelentős termálturizmust bonyolító települések találhatók a nyugat-dunántúli régióban, mint Sárvár, Hévíz és Bük. A térség polgármesterei a kerékpáros turizmus fejlesztését, a kerékpárutak továbbépítését is szorgalmazzák. Ezek az elképzelések egyébként illeszkednek a Széchenyi-tervbe.
Az észak--déli közlekedési és gazdasági övezet kialakításának elősegítése érdekében a megyei önkormányzat a közelmúltban Brüsszelben, az unió központjában is ismertette terveit. Ezek megvalósítása -- szakértői becslések szerint -- több milliárd forintnyi forrást igényel. Egy részükhöz várhatóan PHARE-pénzek is igénybe vehetők lesznek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.