Tavaly év végén, ez év elején az ütemtervhez képest még csúszásban voltak a munkák, de mostanra sikerült minden késést ledolgozni -- mondta a Világgazdaságnak Szalai Béla, a Mária Valéria híd újjáépítésének közelmúltban kinevezett miniszteri biztosa. Így a szerződés szerinti 2001. szeptember 31-i határidő tartható.
A bontási munkák befejeztével a héten kezdődött meg az építés. A pilléreket a híd hossz-szelvényének változása miatt magasítani kell. Az új nyílások szerkezeti elemeit folyamatosan szállítják a helyszínre.
A magyar és a szlovák kormány a PHARE-előírásnak megfelelően közös végrehajtó szervezetet hozott létre. A beruházás építési szakaszában ez ellenőrzi folyamatosan az építést és a számlákat is.
Járulékos beruházásként Magyarország a hídhoz vezető út építését, Szlovákia a határátkelő megépítését vállalta. Az átadást követően a hidat a régi úton korszerű körülmények között lehet majd megközelíteni -- mondta a miniszteri biztos. A forgalomnövekedés miatt szükséges egyéb útépítések még az idén megkezdődnek.
Az Esztergom és Párkány közötti híd újjáépítéséről többévi előkészítés után 1999 szeptemberében született meg a kormányközi egyezmény Magyarország és Szlovákia között. Az összesen 11,6 millió euróba kerülő projektet a PHARE tízmillió euróval (a két országot fele-fele arányban) támogatja. A fennmaradó költségeket is egyenlő arányban fedezik, Magyarországra 800 ezer euró jut, amit a költségvetés kiemelt beruházások keretéből finanszírozmak.
A kivitelező cégek nemzetközi versenyeztetése tavaly nyáron kezdődött. A híd újjáépítésére pályázat útján a Ganz Acélszerkezet Rt. vezette konzorcium kapott megbízást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.