BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Többen mennek az M5-ösön

Az M5-öst üzemeltető Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. június 16-án jelenti be, milyen mértékben nőnek az útdíjak július 1-jétől. Az inflációs rátát figyelembe véve -- lapunk számításai szerint -- az emelt díj a Budapest és Kecskemét közötti szakaszon a mostani 1650 helyett 1800 forint körül lesz.

A koncessziós szerződés értelmében az AKA Rt. évente kétszer -- januárban és júliusban -- módosíthatja az útdíjat, egy különleges képlet alapján. Ha ezen képletet alkalmazza, akkor a szaktárcának nincs vétójoga -- eddig egyébként információink szerint mindig akkora volt a díjemelés, amennyit a társaság javasolt. A Budapest--Kecskemét szakaszon jelenleg 1650 forint a személygépkocsikra érvényes díj -- ez, július 1-jétől saját kalkulációnk szerint legvalószínűbben 1800 forintra növekszik (a díjat mindig 10 forintra föl/le kerekítve kell megállapítani.
Június 1-jétől -- erről már Garai Valéria, az AKA Rt. kommunikációs vezetője tájékoztatta a Világgazdaságot -- új rend lép életbe a fizetőkapuknál. Jelenleg, különösen a reggeli és a délutáni csúcsforgalomban, gyakran kell hosszú perceket várni, mert még mindig elég nagy a készpénzzel fizetők aránya, nem beszélve arról, hogy meglehetősen nagy arányban kérnek áfás számlát a befizetett útdíjról, hogy költségként elszámolhassák. Június 1-jétől azonban -- egyelőre kísérletképpen -- külön kapukat jelölnek ki azok számára, akik AKA-kártyával (helyi lakos, gyakori használó vagy flotta) fizetnek, hogy az ő áthaladásukat ezzel is gyorsítsák. Az M5-ösön már most is minden hatodik autós használ valamilyen kártyát a kapuknál -- a cél az, hogy minél többen alkalmazzanak készpénzkímélő megoldást.
Az M5-ös forgalma folyamatosan növekszik. A Budapest--Kecskemét, illetve a Kecskemét--Kiskunfélegyháza szakaszon 2000-ben az esztendő első négy hónapjában átlagosan 13 510 gépjármű haladt át, ezzel szemben 2001-ben 14 084 járművet regisztráltak, a növekedés 4,24 százalékos.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.