BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Dupla munka, többletköltség

Elutasította a 4-es metró építéséhez kért környezetvédelmi engedély kiadását a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi Felügyelőség. Enélkül építési engedélyt sem kaphat a beruházás. A főváros fellebbez. Az önkormányzat a másik hozzájárulást a felszíni rendezéshez kéri, amelyet már az idén ősszel elkezdenének.

A környezetvédelmi szakhatóság elutasította a DBR Metró Projekt Igazgatóság által benyújtott hatástanulmányt, így azonban építési engedélyt sem kaphat a 4-es metró. A főváros szakmailag indokolatlannak tartja a döntést, ezért a jövő héten mindenképpen beadja fellebbezését -- jelentette be Demszky Gábor főpolgármester.
A Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőséghez benyújtandó fellebbezést összeállító szakértői testület tételesen ismerteti majd az elutasítás indokaival kapcsolatos álláspontját -- mondta a Világgazdaságnak Gulyás László, a DBR Metró Projekt Igazgatóság vezetője. A szakhatóság kifogásolta többek között, hogy a metró Duna alatti átvezetése veszélyeztetheti a vízbázisokat, különösen a Gellért téri gyógyforrásokat. A határozat szerint a főváros nem vizsgálta alaposan a földalatti alternatív nyomvonalait és a felszíni tömegközlekedéssel való kapcsolatait sem.
A projektigazgató kifejtette: külön építési engedélykérelmet adtak be a föld alatti és a felszíni munkálatokra. A fővárosi közgyűlés ugyanis még tavaly úgy döntött, hogy megkezdik Budán a Bartók Béla út, illetve Pesten a Thököly út felújítását. A tervek szerint a felszín rendezése során résfalas technológiával kialakítanák három állomás -- a Gellért téri, a Móricz Zsigmond körtéri és a Baross téri -- helyét, így később, a metróalagút fúrásakor már nem kellene felbontani az utakat.
A felszín alatti és feletti munkálatok elválaszthatók, de ez többletköltséget jelent -- mutatott rá Gulyás László. Ha csak a felszín felújítására kapnak engedélyt, akkor később, a 4-es metró építésének megkezdésekor Budán és Pesten egy-egy szakaszon ismét fel kell bontani már elkészült részeket.
Demszky Gábor főpolgármester bízik abban, hogy az augusztusi közgyűlés elé kerülhet egy olyan előterjesztés, amely a beruházás változásával összefüggő feladatokat és költségeket tartalmazza majd. A munkák ez év őszén közműkiváltásokkal kezdődnének, az útépítést jövő tavasszal indítanák. Vajda Pál szocialista főpolgármester-helyettes rámutatott: jövő áprilisban lesznek az országgyűlési választások, s a főváros reményei szerint utána megváltozik a metróépítéshez való kormányzati hozzáállás is.



Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.