Az M7-es felújítása során pótköltség merült fel -- erősítette meg lapunk értesüléseit Turgyán Tamás, a kivitelezést végző Magyar Autópálya-építő Konzorcium (MAK) szóvivője. Pontos értékét nem tudta megmondani, szerinte tízmilliós nagyságrendekről lehet szó.
Elmondta, hogy a szerződés értelmében a Vegyépszer-Betonút alkotta konzorcium azt vállalta, hogy kamerával átvizsgálja és kitisztítja az autópálya alatti vízáteresztő rendszert. Az M7-es március végi felújításának startját követően azonban kiderült, hogy ahol volt korábban vízelvezető rendszer, az is szétcsúszott. Nem lehet kitisztítani, újat kell beépíteni. Ezt, illetve az ezzel járó pótköltséget jelezték a Nemzeti Autópálya (NA) Rt.-nek. A költséget független szakértők vizsgálták meg.
Bakonyi István, az NA Rt. kapcsolati igazgatója szerint nem többletköltségről van szó. A felújítási munkálatoknál a pályaburkolat alatt lévő, a zöld sáv csapadékvíz-elvezető csatornáinak felújítási költségével kalkuláltak -- mondta a szakember --, de a tényleges kiadások nagysága állapotfüggő. Ezért ezekre tételes elszámolású szerződést kötöttek a kivitelező konzorciummal.
Turgyán Tamás elismerte, hogy az M7-es felújításának kezdetén két hét csúszás volt, de ezt már behozták a kivitelezők. Sőt a július 30-i határidő helyett legkésőbb július 15-ig átadják a forgalomnak a balatoni sztráda 17-es és 64-es kilométere közötti harmadik sávot -- aszfaltozva, útjelekkel. Elkezdődött 45 híd, illetve aluljáró felújítása, valamint az új Sió-híd építése is.
Az M3-as építése is az eredeti ütemterv szerint halad -- állítja Turgyán Tamás. Június 30-ig az addig esedékes munkák 97,8 százalékát végezte el a konzorcium. Megkezdődött az aszfaltozás, várhatóan július 15--20. között kezdi meg működését a mezőcsáti keverő (jelenleg csak Mezőkövesden működik keverő).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.