Zágrábi lapértesülés szerint bizonyosan a meghívottak között lesz a Viadukt horvát társaság, amely az eredeti, 1998-as pályázaton is a legkedvezőbb árajánlatot tette. Később mégis a francia cég és a horvát Mediteran Union Tuneli vállalat közös pályázata nyerte el a megbízást, jóllehet azt a szaktárca feltételezése szerint szabálytalanul nyújtották be.
Mint arról hírt adtunk (VG, 2001. augusztus 13., 2. oldal), a kormány korrupció gyanújával feljelentést tesz az ügyben az ügyészségen és a rendőrségen, valamint nemzetközi bíróságon is. Az akkori zágrábi vezetés ugyanis elutasította a francia cégénél jobb horvát árajánlatot, ráadásul a nyertes külföldi vállalat most mintegy 100 millió kunával (mintegy 3,5 milliárd forint) többet követel a munkálatokért, mint korábban -- indokolta a jogi lépést Radimir Cacic építési és fejlesztési miniszter.
Zoran Klaric, a beruházást felügyelő Zágráb--Fiume autópálya-konzorcium (Autocesta Rijeka-Zagreb) új elnöke az MTI szerint tájékoztatást adott arról, hogy a horvát fővárost az Adriai-tengerrel összekötő autópálya a 2003-as idegenforgalmi szezonra készül el. Elmondta, hogy a pályán 13 alagutat építenek. Közülük tízet már horvát cégek építenek magas színvonalon, ráadásul az átlagos árnál mintegy 10 százalékkal olcsóbban -- tette hozzá Klaric, akinek elődjét a Spie Batignolles-szerződés felbontásával egy időben menesztette a kormány.