BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Eddig 49 milliárdot fizettek ki

A három sztrádaprojekt (az M3-as és az M9-es építése a hidakkal együtt, valamint az M7-es felújítása) 136,8 milliárdos összes szerződött értékéből eddig közel 49 milliárd forintot használtak fel -- tudta meg lapunk Turgyán Tamástól. A Magyar Autópálya-építő Konzorcium (MAK) szóvivője szerint tartják a kilométerenkénti 1,069 milliárd forintos költséget.

A sztrádaprogram kivitelezői -- a MAK és a Magyar Hídépítő Konzorcium (MHK) -- az ütemtervnek megfelelően halad a munkákkal -- mondta érdeklődésünkre. Elismerte ugyanakkor, hogy az M3-as építésénél az esőzések miatt néhány napot le kellett állni, a Tisza-hídnál folyó munkát pedig zavarja az újabb árvíz. Mindezek ellenére teljesíthetőnek nevezte mindegyik projektnél a határidők tartását.
Jelenleg -- mint arról korábban beszámoltunk -- a 2007-ig szóló gyorsforgalmi útfejlesztési program (melyben mintegy 700 kilométer megvalósítását tűzték ki) három projektje készül. Kivitelezője a Vegyépszer Rt.--Betonút Rt. alkotta MAK és a Vegyépszer--Ganz Híd, Daru és Acélszerkezet Rt. alkotta MHK.
Az M3-as Füzesabony és Polgár közötti szakasza, valamint az autópályát Emőddel összekötő öt kilométer körüli út és a polgári Tisza-híd építését tavaly augusztusban kezdték meg. A 2002. november 30-i átadási határidő tartásának a konzorciumok nem látják akadályát.
Az M7-es sztráda felújításának és bővítésének 2002. április 31-i befejezése érdekében rendkívül szoros részhatáridőket határoztak meg a munka szervezése során, mivel igazodni kell a forgalomterelési ütemekhez. Az M9-es autóút és a szekszárdi Duna-híd építésének befejezési határideje 2003. június 30-a. A téli leállás az idő függvénye. Az M7-esen -- lévén forgalom melletti építésről szó -- a jogszabály értelmében hóesés esetén le kell állni a munkával.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.