A sztrádaprogram kivitelezői -- a MAK és a Magyar Hídépítő Konzorcium (MHK) -- az ütemtervnek megfelelően halad a munkákkal -- mondta érdeklődésünkre. Elismerte ugyanakkor, hogy az M3-as építésénél az esőzések miatt néhány napot le kellett állni, a Tisza-hídnál folyó munkát pedig zavarja az újabb árvíz. Mindezek ellenére teljesíthetőnek nevezte mindegyik projektnél a határidők tartását.
Jelenleg -- mint arról korábban beszámoltunk -- a 2007-ig szóló gyorsforgalmi útfejlesztési program (melyben mintegy 700 kilométer megvalósítását tűzték ki) három projektje készül. Kivitelezője a Vegyépszer Rt.--Betonút Rt. alkotta MAK és a Vegyépszer--Ganz Híd, Daru és Acélszerkezet Rt. alkotta MHK.
Az M3-as Füzesabony és Polgár közötti szakasza, valamint az autópályát Emőddel összekötő öt kilométer körüli út és a polgári Tisza-híd építését tavaly augusztusban kezdték meg. A 2002. november 30-i átadási határidő tartásának a konzorciumok nem látják akadályát.
Az M7-es sztráda felújításának és bővítésének 2002. április 31-i befejezése érdekében rendkívül szoros részhatáridőket határoztak meg a munka szervezése során, mivel igazodni kell a forgalomterelési ütemekhez. Az M9-es autóút és a szekszárdi Duna-híd építésének befejezési határideje 2003. június 30-a. A téli leállás az idő függvénye. Az M7-esen -- lévén forgalom melletti építésről szó -- a jogszabály értelmében hóesés esetén le kell állni a munkával.