Az állami autópályákon lévő ellenőrző kapukat (mint arról korábban beszámoltunk) a kormány döntése értelmében legkésőbb 2001. december 31-ig kell megszüntetni. Fónagy János elmondta, hogy minden kaput lebontanak, a bontási engedélykérelmet már be is nyújtották. A koncessziós M5-ösről folynak a tárgyalások. Cél, hogy ez a sztráda is része legyen az egységes díjrendszernek -- közölte tájékoztatóján.
A szaktárca vezetője aláírta a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság (LRI) szétválasztása kapcsán szükségessé váló pilot szervezet létrehozásáról szóló dokumentumot. A társaság 20 millió forinttal alakul meg. Az LRI vagyon- és létszámfelosztása is megkezdődött, november 15-ig technikailag készen kell lenni a szétválasztásra. Így januártól már külön működhet az LRI-ből alakuló gazdasági társaság, valamint a légtér-irányítási feladatokat végző Hungarocontroll.
A Közlekedési és Vízügyi Minisztérium (Kövim) szeptemberben írja ki az újabb pályázatokat az önkormányzati köz-, kerékpárút és járda, valamint az összekötő és bekötőút, illetve a turisztikai célú kerékpárút építésének támogatására. Ennek kerete 1,55 milliárd forint, amit a társminisztériumok -- a gazdasági és a földművelésügyi tárca -- további 350 millióval egészítenek ki. A három minisztérium további pályázatokról egyeztet.
Az 1992-ben indult pályázati rendszer keretében 1993 és 2001 között 2553 pályázat összesen 18 milliárd támogatást nyert. Ezek eredményeként 31,3 milliárd forint értékű beruházás valósult meg, az átlagos támogatási arány 57,6 százalék volt. A dotációk révén 471 kilométer belterületi helyi közút, 48 híd, 110 csomópont, illetve autóbusz-forduló, 519 kilométer járda, 858 kilométer kerékpárút, 551 kilométer összekötő út épült.