Ez gyakorlatilag az útdíjas M5-ös visszaállamosítását jelentené, és természetesen a koncessziós szerződés annullálását is. Tarnóczi László, az MFB szóvivője lapunknak úgy fogalmazott: folynak a tárgyalások a bank és az AKA Rt. között (ismeretes, hogy az MFB-t a közlekedési miniszter hatalmazta föl arra, próbáljon megállapodni az M5-ös bevonásáról az állami -- matricás -- autópálya-rendszerbe). A szóvivő ugyanakkor beismerte: a díjkompenzáció ügyében -- vagyis az állam mennyit fizessen a koncessziós társaságnak azért, hogy az M5-ösön is érvényes legyen az állami matrica -- az elképzelések nagyon távol vannak egymástól.
Az AKA Rt. vezérigazgató-helyettese, Harmath László azt mondta a Világgazdaságnak: a társaság nem érzékeli a szándékot a megegyezésre, és mivel már november közepe van, kevés esélyét látja annak, hogy 2002. január 1-jétől az M5-ös beléphessen a matricás rendszerbe. A vezérigazgató-helyettes "nem tud" felvásárlási ajánlatról, ám mint hozzátette: ha létezik is, ez nem a menedzsmentre, hanem az osztrák, illetve francia tulajdonosokra tartozik.
Jól tájékozott politikusi körökben a múlt heti sajtóértesüléseket, amelyek szerint nem születhet megállapodás az M5-ös ügyében, elhamarkodottnak ítélték. A legújabb fejlemények tükrében -- hiszen hivatalosan az MFB sem cáfolta, csupán "nem kommentálta" az AKA Rt. esetleges állami kivásárlására tett ajánlatot, ami akár nem hivatalos beismerés is lehet -- már nem lehet kizárni, hogy az M5-ösön mégis érvényes lehet majd a matrica, éspedig azért, mert maga a sztráda lesz állami. "Nem elképzelhetetlen a megállapodás" -- mondta Tarnóczi László, kiegészítve azzal: az adófizetők pénzéből alkudoznak, a folyamat pedig mindkét fél részéről megfontolást igényel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.