A felújítás bizonyítéka annak, hogy nem a nagy állami építőipari cégeket kell visszasírni, s nem kizárólag a külföldi multinacionális vállalkozásokban kell gondolkodni a beruházásoknál, hanem élni kell a kis- és középvállalkozások integrálásában rejlő lehetőségekkel - hangsúlyozta az autópálya 86-os kilométer szelvényénél tartott átadási ünnepségen a közlekedési tárca vezetője. A miniszter szerint a felújított autópálya minősége kifogástalan. A munkálatok során jól hasznosították az eddigi hazai, valamint európai autópálya-építési és -felújítási tapasztalatokat.
Az Érdtől Balatonaligáig terjedő szakasz felújítása, valamint a projekthez tartozó kiegészítő munkálatok - a Székesfehérvártól Budapestig kiépített harmadik sáv, a vízelvezető rendszer korszerűsítése, valamint az érintett szakaszon levő 97 híd, felül- és aluljáró rekonstrukciója - 30,8 milliárd forintba került. A munkába a Magyar Autópálya Konzorcium és a Magyar Hídépítő Konzorcium integrálásával mintegy 300 kis- és középvállalkozás is bekapcsolódott.
Az autópálya ez év tavasszal megkezdett felújítási, illetve építési munkálatainak következő lépéseként már megindult a Balatonaliga és Zamárdi közötti jobb oldali pályarész építése is. A húsz kilométeres szakaszon folyik a pályaszerkezeti elemek építése, az út jelentős részén leterítették az aszfaltréteget, s jól halad a szakaszon levő kilenc híd felújítása is. A jobb oldali új szakasz építése jövő év április 30-ig fejeződik be. Az országban két év alatt 65 kilométer autópálya készül el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.