Öten-hatan vették meg eddig a sztrádatenderek pályázati dokumentációját - mondta lapunk érdeklődésére Bodnár Zoltán, a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. vezérigazgatója. Kilétüket nem árulta el. Más forrásból úgy tudjuk, hogy közéjük tartozik a Betonút Rt., a Hídépítő Rt., az Egút Rt. és a Strabag Rt. A két előbbi társaságnál információinkat megerősítették, az utóbbiak vezetőit lapzártáig nem sikerült elérnünk, de szakmai körökben biztosra veszik, hogy versenybe szállnak.
Az NA Rt. három autópálya-építési tendere szerint az elő-minősítési eljárásra csak azon cégek jelentkezhetnek, amelyek az utóbbi öt évben minimum tíz kilométer hosszú autópályát építettek és adtak át a for-galomnak.
Az Orbán-kormány idején sztrádaépítési megbízásokat kapott három társaság közül kettő nem tartja teljesíthetőnek a referenciafeltételeket, és ezért nem vették meg a pályázati anyagokat. Nem tudunk indulni a közbeszerzési eljárásokon, mivel 2001 végéig átadott autópálya-referenciával nem rendelkezünk - mondta lapunk kérdésére Farkas László, a Vegyépszer vezérigazgató-helyettese. Hozzátette, hogy kivitelezésükben az idén április végén adták át a Balatonaliga-Zamárdi 20 kilométeres autóutat, az M3-as autópálya 65 kilométeres új szakasza is 95 százalékos készültségben van már. Így az átadását követően meghirdetett pályázatokon már nem lesz akadálya indulásuknak. A szakember elmondta, hogy a Vegyépszert eddig senki nem kérte fel alvállalkozónak, illetve konzorciumi tagnak, ha megkeresik a társaságot, szívesen részt vállalnak az újabb munkákból. Hasonlóan vélekednek a Ganz Acélszerkezet Rt.-nél is.
A Betonút megvette mindhárom pályázat dokumentációját - tudtuk meg Dunai Györgytől, a jelenlegi sztrádaépítésekben a Vegyépszerrel konzorciumot alkotó duó másik tagjának elnök-vezérigazgatójától. Dolgozunk azon - mondta -, hogy egyedül elindulhassunk a tendereken. Mindenképpen részt szeretnének venni az újabb munkákban, ha egyedül nem megy, akkor konzorciumban, vagy alvállalkozóként. Úgy véli, hogy jelenleg Magyarországon a Betonútnak van a legnagyobb autópálya-építő kapacitása eszközökben és szakemberekben egyaránt. Cége 1992 előttről 270 kilométernyi autópálya-referenciát tud felmutatni, részt vettek az M0-s, az M1-es, az M3-as, az M5-ös és az M7-es építésében is.
Szakértők szerint az NA Rt. három előminősítéses közbeszerzési eljárásában előírt refe-renciafeltételt csak hárman, a Strabag Rt., az Egút Rt., valamint a Hídépítő Rt. teljesíti. A Hídépítő Rt. a kiírásban szereplő öt évben az M0-son, az M3-ason és az M5-ösön tudja a szükséges referenciákat felmutatni. A társaság megvette mindhárom pályázati anyagot - tudtuk meg Apáthy Endre vezérigazgatótól. Véleménye szerint kemények a pályázati feltételek, elsősorban a műszakiak. Úgy látják, hogy ezeket egy kivitelező nehezen tudja teljesíteni. Ezért valószínűleg lesz partnerük - árulta el a szakember.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.