Három év múlva az Európai Unió (EU) összes tagországában tilos lehet a dohánytermékek reklámozása. A legújabb - egyelőre még nem végleges - tervezet szerint 2005 júliusától a nyomtatott és elektronikus sajtóban, a rádióban, televízióban, a különböző rendezvényeken az unió összes országában tilalom vonatkozna a cigarettahirdetésekre.
A tiltás 2005-től a Forma-1-re is érvényes lesz. Igaz, vélhetően nem okoz nagy érvágást a száguldó cirkusznak, hiszen 2006-tól a Forma-1-et szervező Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) korábbi bejelentése alapján amúgy is kiebrudálná rendezvényeiről a cigarettareklámokat. Az idei 17 futamos versenyen a nemzeti jogszabályok miatt mindössze Angliában és Franciaországban kerültek le az autókról a dohányreklámok, amelyek egyébként nemrégiben még a Forma-1 bevételeinek a 40 százalékát tették ki.
Az Európai Parlament (EP) szerdai, 311:202 arányú voksolásával támogatta az Európai Bizottság (EB) dohányreklámokra vonatkozó direktívatervezetét, és elutasította az EP jogi bizottságának enyhítéseket tartalmazó módosító indítványait. A jelenlegi direktíva egy olyan tiltást jelentene, amely még azelőtt érvénybe lépne, hogy azt az egyes országok beillesztenék jogrendszerükbe. Korábban az EP direktívatervezetét az Európai Bíróság megsemmisítette.
A jogharmonizációs tervet rendkívül élesen bírálja Németország, ahol csak a magazinoknak és újságpapíroknak évi 40-50 millió euró veszteséget jelentene a direktíva. Az EU tizenöt tagállama közül Németországban, Ausztriában, Luxemburgban, Spanyol- és Görögországban a dohányreklámok tilalmáról jelenleg nem rendelkezik a törvény. A nemzetközi viszonylatban is szigorúnak ítélt magyar szabályozáshoz hasonló általános tilalmat kimondó rendelkezések hatályosak Olasz-, Finn-, Francia-, Svédországban, Portugáliában és Belgiumban. Írországban és Dániában a televíziókra és a szabadtéri reklámhordozókra vonatkozik a dohányhirdetés-tilalom. A televíziós és rádiós cigarettareklám-tiltás az unió összes országára érvényes.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.