BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jótékony kisvállalatok

Az európai kis- és közepes vállalkozások több mint fele részt vesz valamilyen társadalmilag hasznos külső tevékenységben - derül ki az Európai Bizottság illetékes főigazgatósága által végzett felmérésből. A brüsszeli szakértők több mint 7600, az EU-tagországokban, illetve Norvégiában, Svájcban, Liechtensteinben és Izlandon működő cég válaszait feldolgozva jutottak erre a következtetésre.

Miközben a vállalatok tevékenységi köre a vizsgálat szerint nem gyakorol érdemi befolyást felelősségvállalási hajlandóságukra, a cégméret már fontos tényező. A mikrovállalkozások körében mindössze 48 százalékos a pozitív választ adók aránya, míg a kisvállalatoknak 65, a közepes méretűeknek pedig 70 százaléka részt vesz nonprofit akciókban. Ezek közül gyakorlatilag valamennyi vizsgált országban a sporttevékenység támogatása számít a legnépszerűbbnek, de a kulturális, illetve az egészségügyi és népjóléti területen is sokan vállalnak szerepet.

Az egyes tagországok között hatalmas különbségek tapasztalhatók a társadalmi szerepvállalás elterjedtségét illetően: míg a francia kis- és közepes vállalatoknak a felmérés szerint csupán egyharmada hajlandó ilyen célokra pénzt áldozni, Finnországban nem kevesebb mint 83 százalék ez az arány. Ez részben az eltérő társadalmi háttérrel és vállalati kultúrával magyarázható, de nagy szerepe van az állam, illetve az önkormányzatok által biztosított ösztönzőknek (adócsökkentés, társfinanszírozás stb.) is. E téren nagy különbségek mutatkoznak a 19 vizsgált európai ország között, így nem meglepő, hogy összességében a válaszadók mindössze 8 százaléka jelezte, hogy valamilyen formában támogatják nonprofit tevékenységét.

Érdekes megállapítása a felmérésnek, hogy miközben a cégek túlnyomó része etikai okokkal magyarázza társadalmi szerepvállalását, háromnegyed részük azt is elismerte, hogy gyakorlati üzleti hasznot is húz a jótékonyságból.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.