A tervek szerint 2005 végére, 2006 elejére végig megépül a Budapest-Rijeka autópálya - nyilatkozta lapunknak Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter, horvátországi tárgyalásait követően. Az 5B helsinki folyosót is érintő sztráda magyar része az M7-es. Ennek továbbépítésével saját forrásból két irányban haladnak. A Nagykanizsa és Zamárdi közötti szakasznál pedig az EU kohéziós alapjából is számítanak támogatásra. A horvát oldalon 50 kilométer hiányzik a sztrádából.
Az Eszék-Ploce-Szarajevó- Budapest útvonalú 5C jelű helsinki folyosó kapcsán a miniszter elmondta: javaslatot tettek az M6-M56-os határmetszéséről. E szerint az Ilocska és Ivándárda közötti mintegy nyolc kilométeres szakasz bármely részén lehet a határátkelő. A horvát közlekedési minisztertől mielőbbi döntést kért, hogy ki lehessen jelölni a szekszárdi híd felé a nyomvonalat. Jövőre megkezdik a dunaújvárosi rész előkészítését, a kivitelezés 2003 végén, 2004 elején startolna. A déli szakasznál közösen lehetne benyújtani a két országnak támogatást a kohéziós alapból.
Átadták az új Mura-híd engedélyezési tervét, mondta Csillag, hozzátéve: horvát kollégájától forgalombecslést kért, mivel csak a megtérülési számítások ismeretében pályázhatnak uniós támogatásra. Az 1,5-2 milliárd forintra becsült beruházás lehetővé tenné Letenyénél a kamionforgalom elkülönítését a többi járművétől, s jelentősen csökkenne a várakozási idő.
Szóba került a rijekai kikötő daruinak felújítására, raktárak kialakítására és üzemeltetésére 12 évi koncessziót kapott magyar-horvát Ganz Port Rijeka társaság is. A társaság - melynek finanszírozási hátterét az Eximbank biztosítja - januárban nyerte meg a tendert, de azóta nem sok történt a felújítással és raktárépítéssel kapcsolatban. Csillag a döntéshozatal felgyorsítását kérte horvát partnerétől.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.