Röviden
Nyugdíjgondok Csehországban
Lemondását helyezte kilátásba Zdenek Skromach cseh munkaügyi és szociális miniszter arra az esetre, ha a kormány nem emeli jövőre legalább 5,5 százalékkal a nyugdíjakat. Skromach szerint a pénzügyminisztérium emelési tervei nyomán a nyugdíjaknak az átlagfizetéshez viszonyított aránya a kritikus 40 százalék alá csökkenne. A Mladá Fronta Dnes napilap számításai szerint a szociális miniszter követelése 15 milliárd koronás pótlólagos költségvetési kiadást jelentene. (Bloomberg)
London ragaszkodik a hosszabb munkaidőhöz
A londoni kormány álláspontját támogatva a Brit Iparszövetség (CBI) is tiltakozik a 48 órás munkahéttől való eltérés megnehezítése ellen. Az Európai Bizottság e héten megfogalmazott javaslatában (VG, 2004. május 20., 3. oldal) vázolt módosítási alternatívák egyike teljesen megszüntetné a Nagy-Britannia által jelenleg élvezett kivételes helyzetet, amely lehetőséget ad az ottani vállalatoknak, hogy a dolgozó beleegyezése esetén ennél hosszabb munkaidőben állapodjanak meg. (Bloomberg)
Végleg bezárhat az összedőlt párizsi terminál
A párizsi repülőtéri hatóság elnöke szerint végleg bezárhatják a Charles de Gaulle repülőtér vasárnap összedőlt 2E jelű terminálját (VG, 2004. május 24., 2. o.), amelyet 11 hónappal ezelőtti átadása idején a mérnöki szakértelem és dizájn győzelmeként ünnepeltek. A 750 millió eurós építmény tetőszerkezetéből tegnap újabb, törésre utaló hangok hallatszottak, ezért a romok eltakarításán és a katasztrófa okainak megállapításán dolgozó embereket evakuálták. (CNN)
Abramovics "elnöki különgépe"
Roman Abramovics orosz milliárdos megvásárolt egy Boeing 767-300ER típusú repülőgépet, amely az ügylethez közel állók szerint az amerikai elnök által használt különgéppel vetekszik; ahhoz hasonlóan például rakétazavaró rendszerrel is fel van szerelve. Egy új Boeing-767 mintegy 100 millió dollárba kerül, de az Abramovics által fizetett összeget - miután a belső kialakítás nem ismert - lehetetlen megbecsülni. Az eladó az Ansett Worldwide lízingcég. (The Moscow Times)
Szívesen mennek betegszabadságra a britek
Öt év óta első ízben, 2002-höz képest tízmillióval nőtt tavaly Nagy-Britanniában az alkalmazottak által összesen betegállományban töltött napok száma. A munkáltatók szerint a 11,6 milliárd fontos költséget jelentő 176 millió nap mintegy 15 százaléka szimulált betegség eredménye; egyes szupermarketek a távolmaradás első pár napjára már nem is fizetnek táppénzt. A dolgozók átlagosan 7,2, a közszférában kettővel több napot töltöttek tavaly betegállományban. (BBC)


