BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Húsz százalékkal nőtt az IKEA forgalma

Az IKEA az egyik legnagyobb nyertese a magyar lakásépítési boomnak - a bútorpiac nagyjai közül egyedül ennek a cégnek nőtt két számjeggyel a forgalma az elmúlt egy évben - közli a Magyar Hírlap. Az idén még jobban elhúzhat a svéd multi - elemzők szerint az épülő lakások száma átlépheti a mágikus negyvenezres küszöböt. Így ebben az évben mintegy százezer otthonba vásárolnak a boldog tulajdonosok bútorokat és berendezéseket.

Húsz százalékkal növelte az augusztus 31-én zárult 2004-es üzleti évében árbevételét az IKEA budaörsi és budapesti áruháza. A svéd multi magyar leánya így 26,1 milliárd forintos bruttó árbevételt könyvelhetett el.

Ezzel a vállalat elhúzott két másik nagy magyorországi versenytársa, a Kika és a Sconto mellett, amelyek a "bútorpiac szűkülését" emlegetik. Az IKEA-nak a KSH adatain alapuló számításai szerint 2003-ban 11 százalékos volt a piaci része.

A két áruház között is megindult a differenciálódás. Az árbevétel a 9000 terméket kínáló két áruház között nagyjából fele-fele arányban oszlik meg. Ám a budaörsi valamivel elitebbnek számít: kevesebben látogatnak oda, de több pénzt hagynak ott, míg az Örs vezér terei IKEA-ban többen vásárolnak, átlagosan kevesebbért. (mh)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.