BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fellendülés előtt a légiközlekedés?

Az amerikai Boeing repülőgép gyártó konszern meglátása szerint a légiközlekedési ágazat lendületes fellendülési fázis kezdetéhez érkezett. A forgalom már meghaladja a 2000-es szintet, és az elkövetkező 20 évben évi öt százalékos ütemben bővül majd tovább. A repülőgépgyártók 2023-ig 25 ezer új gépet adnak át a forgalomnak és ezzel 1620 milliárd dollár bevételre tesznek majd szert. A légi utasforgalom évi 5,2 százalékkal, a teherforgalom pedig 6,2 százalékkal emelkedik majd.

A növekvő kereslet függvényében a légitársaságok ismét üzembe helyezik forgalomból kivont gépeiket is. Az idén mint a Boeing, mind az Airbus a tavalyinál magasabb eladásokra számít. A Boeing legalább 285, az Airbus pedig 306 gépet ad majd át megrendelőinek. Jövőre a Boeing 315 gépet kíván eladni. A legnagyobb reményeket a 7E7-sorozatú 250 férőhelyes hosszújáratú gépének sikeréhez fűzi. Ettől a kategóriától várja forgalmának 43 százalékát, a nagyférőhelyes gépektől pedig, ahová az Airbus fejlesztés alatt álló A380-as 555 férőhelyes gépe is be kíván törni, mindössze tizenegy százalékát. A Boeing piaci előrejelzése több célállomás között sűrűsödő forgalmat helyez kilátásba még kontinensek között is, tehát például Európa, Észak-Amerika és Ázsia viszonylatában. Az európai légiforgalmi piac fúziók révén specializált szolgáltatókra szegmentálódik majd át a regionális szolgáltatói felosztásból.

A 2008-as bemutatásra tervezett B7E7 típusra már 52 megrendelés vett fel és 10 opciót kötött le a Boeing. Az Airbus közvetlen konkurenciát kíván támasztani e típusnak saját fejlesztés alatt álló A350-es gépével. A fejlesztési támogatásokkal kapcsolatos kölcsönös vádaskodások miatt mindkét fél keresetet nyújtott be a WTO-nál.

A német légiközlekedési vállalatok a Boeing számításai szerint az elkövetkező 20 évben több mint ezer új gépet vásárolnak majd 67,5 milliárd euróért. Az európai légitársaságok pedig együttesen hétezer gépet 431 milliárd euróért. Ennek az összegnek a kétharmada rövid- és középhatósugarú, 18 százaléka közép- és nagyhatósugarú, két százaléka pedig óriásgépekre esik majd. A maradék 14 százalékot a regionális gépek töltik majd ki.(eBroker)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.