A 62 éves közgazdászprofeszszor - aki a Deutsche Bank fel-ügyelőbizottsági tagja, illetve korábban a legfelsőbb bíróság tagja is volt - 2003-ban nagy feltűnést keltett azzal a jövedelemadóreform-tervével, amely szerint valamennyi kedvezmény megszűnne, és cserébe egységesen 25 százalékos kulcs lépne életbe. A CDU július 11-én közzétett választási programja ennél sokkal kisebb léptékű változásokat szorgalmaz: ezek szerint a legfelső jövedelemadó-kulcs 42-ről 39, az alsó pedig 15-ről 12 százalékra mérséklődne 2007-től. A kieső bevételt az ingázóknak és a vasárnapi, valamint éjszakai munkát végzőknek biztosított adókedvezmények eltörlésével ellentételeznék - emlékeztet a Bloomberg.
Kirchhof egykulcsos terve tehát távol áll attól, hogy kormányprogrammá váljon a konzervatív oldal szeptemberi győzelme esetén, és a Financial
Times szerint nem is valószínű, hogy Merkel pénzügyminiszterré nevezze ki a szakembert. A kampánystábba való beválasztását mindenesetre üdvözölte a BDI munkaadói szövetség, amelynek elnöke, Jürgen Thumann szerint a Kirchhof által szorgalmazott reformok megteremtenék a gazdasági kilábalás és a stabil növekedés feltételeit.
A Merkel-csapat nem minden tagja esetében ilyen egyértelmű az üzleti szektor helyeslése. A gazdasági és pénzügyi területért felelős - potenciális miniszternek is tekintett - Peter Müller például viszonylag megértő a szakszervezetek követeléseivel és a német szociális piacgazdaság modelljével kapcsolatban. Ugyanakkor öszszességében a piacbarát reformok hívei vannak többségben: az oktatási ügyekkel megbízott Anette Schavan a tandíjak bevezetését, míg a család- és egészségügyi felelős, Ursula von der Leyen az egészségbiztosítási rendszer átalakítását szorgalmazza.
A kampánystábban helyet kapott még a veterán CDU-politikus, Wolfgang Schauble, továbbá a keményvonalas bajor belügyminiszter, Günther Beckstein. A keleti tartományok iránti figyelmet Dieter Althaus türingiai miniszterelnök szerepeltetése hivatott jelezni a választók felé.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.