A politikusok szeretik a megosztott lobbiszervezeteket, mivel jól ki lehet őket játszani egymás ellen. Ezért a hatékonyabb érdekérvényesítés miatt az első és legfontosabb feladat az lenne, hogy a magyar munkáltatói szervezetek egységes szövetséget hozzanak létre - mondta a Világgazdaságnak Digby Jones, a brit iparszövetség főtitkára, aki a brit nagykövetség által szervezett A kormányzat és az üzleti élet - párbeszéd a versenyképes Európai Unióért című szemináriumra érkezett Magyarországra. Hozzátette: minél több és kisebb érdekérvényesítő szervezettel kell megküzdeniük a politikusoknak, annál könnyebb a dolguk. Persze elkerülhetetlen, hogy az egyesülés után néhány ember sértve érezze magát.
A második legfontosabb jellemzője a hatékony lobbiszervezetnek, hogy egyértelműen független nemcsak a politikai pártoktól, hanem az egyes iparágaktól is. Ennek elérése hosszú időt vesz igénybe, és nagyon nehéz megvalósítani, de a CBI tapasztalatai azt igazolják, hogy megéri.
A hitelesség érdekében az érveléseket mindig minőségi adatokkal kell alátámasztani, s ehhez saját minőségi kutatásokat kell végezniük a szervezetnek. Digby Jones kiemelte, hogy az elért eredmények bemutatására is nagy hangsúlyt kell fektetni, s ebben jól ki lehet használni azt, hogy a politikusok szeretik a népszerűséget. Ezért a lobbiszervezetnek a médián keresztül közzé kell tenniük, ha valamely politikus segítségével sikerült valamit elérni. A meg nem hallgatott érveket is ugyanúgy újra és újra el kell mondani.
A munkáltatóknak sokkal konkrétabban kell megfogalmazniuk elképzeléseiket - mondta a CBI főtitkára. Bár a szókimondás nem feltétlenül teszi népszerűvé a munkaadói szervezet képviselőit, ez nem is feladatuk. A politikusoknak azért kell meghallgatniuk az üzleti élet véleményét, mert ők az egyedüli szereplők, akik értéket termelnek. A vállalatok által fizetett adókból tud ugyanis az állam utakat és kórházakat építeni, és ebből fizeti a közszféra alkalmazottait.
Az adókról szólva Jones elmondta: Magyarországnak nem szabad támogatnia az uniós adóharmonizációt, mivel az nem a terhek csökkenését, hanem növekedését vonná maga után. Az adóversennyel viszont mindenképpen jól járnak a vállalatok. Ha például Magyarországon csökkennek a terhek, azzal a CBI is arra tudja kényszeríteni a brit kormányt, hogy csökkentse az adókat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.