BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Olimpiai reklámtilalmak

A Nemzetközi Olimpiai Bizottság (IOC) ajánlásainak megfelelőn drákói szigor alkalmazásával készül a brit kormány a 2012-es nyári játékok reklámvisszaéléseinek megelőzésére. A szervezőket és a brit törvényhozókat az 1996-os atlantai rendezvény során tapasztalt hirdetési praktikák késztetik az alapos szabályozás előkészítésére, ám ez a reklámszakmában máris tiltakozást váltott ki.

Mint a The Guardian emlékeztet, Atlantában a szabadtéri reklámfelületeket és a rendezvények környékét boldog-boldogtalan használhatta termékeinek népszerűsítésére és a kétes színvonalú emléktárgyak árusítására. Az IOC azóta minden rendező országtól és várostól igyekszik megkövetelni, hogy előzze meg a jogtalan hirdetéseket. A szervezet törekvése szerint csak az általa hivatalosan elfogadott szponzorok számára engedélyeznék, hogy az ismert jelképek használatával azonosíthassák magukat a rendezvénnyel. A nagy összegeket fizető szponzorok biztosítékot kapnának, hogy versenytársaik nem részesülnek a játékok által hordozott presztízsből.

A brit reklámszövetség jogi igazgatója, Marina Palomba szerint inkább az IOC pénzéhségéről van szó, amellyel súlyos károkat okoznak a kisebb cégeknek, mert a szigorodó szponzorációs követelményeknek csak a nemzetközi nagyvállalatok szűk köre tud megfelelni. A 2005- 2008 közötti időszakra 11 multinacionális cég (közöttük a McDonald's, a Coca-Cola, a Samsung, a Visa, a Kodak, az Omega) máris befizetett 866 millió dollárt a hivatalos szponzori cím elnyeréséért, ez máris harmadával nagyobb, mint az 2004-es játékokra felajánlott összeg.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.