Az audiovizuális politikáért felelős biztos, Viviane Reding által beterjesztett javaslat a televíziós hirdetési rendszer liberalizálását tűzte ki célul. A bújtatott reklám, az úgynevezett termékelhelyezés engedélyezésével a tévésorozatokban, filmekben felismerhető kereskedelmi cikkek, szolgáltatások bukkanhatnak fel. A legtöbb EU-tagállam jelenleg ezt tiltja, míg az USA-ban bevett gyakorlat több millió dolláros üzletet hoz az amerikai tévétársaságoknak. (A Handelsblatt által idézett adatok szerint a bújtatott reklámok amerikai piaca 2004-ben 30 százalékkal nőtt.) A bújtatott reklámokat bevezetni szándékozó javaslat szerint a nézőket a film elkezdése előtt tájékoztatni kell arról, hogy abban rejtett reklám szerepel. Az olyan bújtatott hirdetési formák, amikor a márkák a nézőket félrevezető módon jelennek meg a filmekben, továbbra is tilosak lesznek. Emellett a javaslat kimondja, hogy a bújtatott reklám nem kerülhet túlságosan előtérbe a filmekben, továbbá a hír-, a gyermek- és a vallási műsorokban ezentúl sem szerepelhetnek.
A reklámszabályok lazításával a hagyományos televíziótársaságok komoly bevételi forrásokhoz juthatnak, s erre szükségük is lehet a digitális és kábelcsatornákkal folytatott versenyben – írja a Financial Times. A bizottság javaslata azzal is érvel, hogy a termékelhelyezés már bevett gyakorlat az európai mozifilmek körében, így az egységes uniós szabályozás megalkotása a rendelkezések egységesítése, valamint a verseny erősítése miatt is fontos.
A reklámidőre vonatkozóan a tervezet megszüntetné azt a gyakorlatot, hogy a reklámokat csak blokkokban lehet közölni. Továbbá a jelenlegi helyzettel szemben a tévétársaságok a jövőben megválaszthatnák a számukra legjobb időpontot a reklámok sugárzására. A módosítások azonban nem változtatnának azon, hogy az óránkénti reklámok ideje továbbra sem haladhatná meg a 12 percet.
A bizottság tervezete a reklámra vonatkozó előírások lazítása mellett a technológiai fejlődést követve javaslatot tesz a nem lineáris szolgáltatók (pl. video on demand rendszerek, audiovizuális tartalmat közlő mobiltelefonok) szabályozására is. A most módosított, televízió határok nélkül elnevezésű irányelv (89/558/EGK) eredetileg csak a televíziótársaságok és más lineáris audiovizuális médiaszolgáltatók tevékenységét szabályozta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.