A statisztikai adatok nem támasztják alá, hogy a vizitdíj bevezetése visszafogná az orvos-beteg találkozások számát – derül ki a GKI Egészségügyi Kutatóintézet felméréséből. A dokumentum szerint a vizitdíj bevezetésével szemben a legsúlyosabb ellenérv, hogy a legszegényebbek akkor sem tudják, vagy akarják majd kifizetni még az alacsony összegű díjat sem, ha indokolt az ellátásuk, és így a nem időben kezelt betegek későbbi, a betegség előrehaladottabb stádiumában történő kezelése rontja az életkilátásokat, és jelentősebb terhet ró az egészségügyi kasszára. A háziorvos-beteg találkozások jelentős hányadát a gyógyszerfelírások generálják, ráadásul az orvos egy alkalommal csak egy havi gyógyszeradagot írhat fel. Így egy krónikus betegnek e célból akár évi 12 alkalommal is meg kell jelennie orvosánál. Emellett - hívja fel a figyelmet a dokumentum - számos szakellátás igénybevételéhez a betegnek házi orvosi beutalásra is szüksége van. „Mielőtt döntés születne a vizitdíj bevezetéséről, és kiemelten az alapellátást is érintve, célszerű volna számos szervezeti kérdést, folyamatot elemezni, melyek közvetlen hatást gyakorolnak a betegforgalomra” - írja a GKI-EKI. A mindenki által kifizethető vizitdíj bevezetésével növelni lehet a betegek felelősségét, és arra lehet ösztönözni őket, hogy csak akkor menjenek orvoshoz, ha valóban szükséges. Emellett a vizitdíj bevezetése csekély mértékben növeli az egészségügyi kassza bevételét - attól függően, hogy az alapellátásban bevezetik-e - mintegy 20-30 milliárd forinttal, ha kétszáz forint lenne a vizitdíj, valamint „megzavarja a hálapénz-fizetés intézményét” - olvasható a GKI anyagában. A kormányprogram egészségügyről szóló részében az áll, hogy "(...) a biztosítottak részéről mérsékeljük az egészségügyi szolgáltatások indokolatlan, felesleges és túlzottan gyakori igénybevételét"; e szabályozás egyik eszköze lehetne a vizitdíj, bár bevezetéséről döntés még nem született. (MTI)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.