A Tajvanba irányuló export bővítésére bíztatja a magyar vállalkozásokat az ország budapesti képviseletének vezetője.
A diplomata szerdán Egerben az egri bor lehetséges exportjáról folytatott megbeszéléseket a Hevesi megyeszékhelyen. Ezt követően sajtótájékoztatón James Lee rámutatott: az elmúlt évben az 570 millió dollár értékű kétoldalú kereskedelemből mindössze 70 millió dollárral részesült a magyar fél.
A magyar kivitel 2006-ban még csökkent is a megelőző előző évi 124 millió dolláros szinthez képest - tette hozzá a képviseletvezető.
Közlése szerint, miközben a távol-keleti ország évente 70 millió dollár értékű szőlőbort exportál, addig mindössze 42 ezer dollárnyi magyar bor jelent meg a tajvani piacon.
A helyzet javítása érdekében a tajvani kereskedelemfejlesztési szervezet 9 ingyen standot biztosít a magyar vállalkozásoknak a tajpeji nemzetközi élelmiszeripari vásáron , hogy megismertethessék termékeiket a tajvani fogyasztókkal.
Chein Kuo Tao, a tajvani kereskedelemfejlesztési szervezet a TAITRA budapesti képviselője megemlítette, hogy három évvel ezelőtt Szlovákia bemutatkozott a kiállításon, az általuk kínált fő termék a tokaji bor, illetve a libamáj volt. Ennek az lehet a következménye, hogy a két tradicionális magyar termék szlovák termékként rögzül a tajvani fogyasztók tudatában - mutatott rá.
Ebben a helyzetben arra bíztatják a magyar vállalkozásokat, hogy bátran jelentkezzenek a 23 milliós, fizetőképes piacon - mondta az üzletember.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy Tajvan az elmúlt évben 430 milliárd dolláros kereskedelmi forgalmat bonyolított le, ami a 16. helyet biztosítja számára a világon. Ugyanakkor az ország rendelkezik a negyedik legnagyobb összegű, 262 milliárd dollár értékű valutatartalékkal. (MTI Eco)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.