Exportra buzdítja a magyar vállalkozásokat Tajvan
A Tajvanba irányuló export bővítésére bíztatja a magyar vállalkozásokat az ország budapesti képviseletének vezetője.
A diplomata szerdán Egerben az egri bor lehetséges exportjáról folytatott megbeszéléseket a Hevesi megyeszékhelyen. Ezt követően sajtótájékoztatón James Lee rámutatott: az elmúlt évben az 570 millió dollár értékű kétoldalú kereskedelemből mindössze 70 millió dollárral részesült a magyar fél.
A magyar kivitel 2006-ban még csökkent is a megelőző előző évi 124 millió dolláros szinthez képest - tette hozzá a képviseletvezető.
Közlése szerint, miközben a távol-keleti ország évente 70 millió dollár értékű szőlőbort exportál, addig mindössze 42 ezer dollárnyi magyar bor jelent meg a tajvani piacon.
A helyzet javítása érdekében a tajvani kereskedelemfejlesztési szervezet 9 ingyen standot biztosít a magyar vállalkozásoknak a tajpeji nemzetközi élelmiszeripari vásáron , hogy megismertethessék termékeiket a tajvani fogyasztókkal.
Chein Kuo Tao, a tajvani kereskedelemfejlesztési szervezet a TAITRA budapesti képviselője megemlítette, hogy három évvel ezelőtt Szlovákia bemutatkozott a kiállításon, az általuk kínált fő termék a tokaji bor, illetve a libamáj volt. Ennek az lehet a következménye, hogy a két tradicionális magyar termék szlovák termékként rögzül a tajvani fogyasztók tudatában - mutatott rá.
Ebben a helyzetben arra bíztatják a magyar vállalkozásokat, hogy bátran jelentkezzenek a 23 milliós, fizetőképes piacon - mondta az üzletember.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy Tajvan az elmúlt évben 430 milliárd dolláros kereskedelmi forgalmat bonyolított le, ami a 16. helyet biztosítja számára a világon. Ugyanakkor az ország rendelkezik a negyedik legnagyobb összegű, 262 milliárd dollár értékű valutatartalékkal. (MTI Eco)


