BUX 41,906.58
+1.60%
BUMIX 3,960.45
+0.94%
CETOP20 1,960.74
+2.16%
OTP 10,580
+0.71%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-5.33%
+2.90%
-0.20%
ZWACK 17,500
+1.74%
0.00%
ANY 1,640
+0.31%
RABA 1,165
+0.87%
0.00%
-0.49%
+1.89%
+0.46%
OPUS 193.2
-0.21%
-7.36%
+2.00%
0.00%
+4.39%
OTT1 149.2
0.00%
-1.99%
MOL 2,834
+1.21%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
+1.85%
+1.22%
EHEP 1,645
+2.81%
+1.43%
+1.67%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.72%
+8.53%
0.00%
SunDell 42,000
+5.53%
-2.33%
+2.65%
-4.40%
0.00%
+1.89%
+10.89%
GOPD 9,020
-27.84%
OXOTH 3,700
-2.37%
0.00%
NAP 1,226
+0.66%
-12.34%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Fizessen adót még a turista is!

Sarc. Heves vita alakult ki Olaszországban az úgynevezett turistaadó bevezetéséről szóló javaslat körül. A nagy idegenforgalmi központok polgármesterei – Velence és Róma vezetésével – komoly nyomást gyakorolnak a baloldali Prodi-kabinetre a fejenként 5 eurós idegenforgalmi fejpénz bevezetése érdekében. A kereskedők és szállodatulajdonosok ugyanakkor élénken tiltakoznak, mivel attól tartanak, hogy a rendelet elriasztja a turistákat.

A polgármesterek indoklása szerint a turistaadó azokat a közszolgáltatásokat hivatott fedezni, amelyeket a helyiek mellett a turisták is folyamatosan igénybe vesznek. Firenze utcáinak tisztán tartása évi ötmillió euróba kerül, ezt nem fizettethetjük ki egyedül a lakókkal, ha ugyanennyi idő alatt tízmillió turista is szennyezi a köztereket – idézi a város polgármesterét a Südtirol Online.

Támogatásáról biztosította a tervezetet Tommaso Padoa-Schioppa olasz pénzügyminiszter is, aki „legitimnek és elfogadhatónak” nevezte a városok követeléseit. A turizmusból élő gazdasági szereplők viszont figyelmeztetnek, hogy igen rossz időzítésű lenne a várhatóan nagyon népszerűtlen intézkedés, hiszen az olasz idegenforgalmi iparágnak egyre keményebb konkurenciával kell szembenéznie.

Az egyébként még nem tisztázott, pontosan hogyan is történne a turistaadó behajtása; az is elképzelhető, hogy a teher csak az év néhány hónapjában lenne érvényes. VG

Alkalmazás

A turistaadó a gyakorlatban úgy működhetne, hogy például egy Velencébe érkező buszos csoport extra 310 eurót fizetne a városban való tartózkodásért.


-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek