Egyre tisztábban jelzik a kiskereskedelmi adatok, hogy visszaesik a fogyasztás. Most már az is látszik – s ez korábban nem volt jellemző –, hogy az áremelések hatására sokan kezdik visszafogni élelmiszer-vásárlásaikat. Az üzletekben egyre inkább tudatosan vásárolnak az emberek, legalábbis ami az árat illeti; igyekeznek „kifogni” az olcsóbb, akciós termékeket. A kereskedelmi cégek azonnal reagáltak erre a fogyasztói magatartásra, hiszen szinte minden üzletben akció akciót követ. Ezért sem meglepő, hogy például a járműimportőrök derűlátóbb tendenciákról számolnak be: október első két hetében ötszázzal több autót adtak át, mint tavaly ilyenkor. A hirtelen fellendülés mögött vitathatatlanul a kedvező akciós ajánlatok állnak. A nagy hipermarketek is azt tapasztalják, hogy sosem látott ütemben nő a kedvezményes árú cikkek forgalma. Az elemzők szerint a karácsonyi ajándékvásárlások még lendíthetnek a lakossági keresleten. Főként az iparcikkek és a tartós fogyasztási termékek forgalma bővülhet, ám ezzel együtt a lakossági hitelek szintje is tovább emelkedik.
Teljes cikk