Légi veszély - Kevés a pilóta!
A hiány együtt jár azzal is, hogy romlott a pilóták tudása, a kisebb légitársaságoknál a gyakorlat szinte már nem is játszik szerepet, írja a manager magazin német kiadása, amely az Aero International adatait idézi. Csak a német Lufthansa évente 430 új pilótát igényel. Egy Boeing tanulmány szerint 2006 és 2026 között megkétszereződik a repülőgépek száma. Ez azt jelenti, hogy addig 363 ezer új pilótát kell kiképezni.
Az IATA felmérése szerint mindenekelőtt a kisebb légitársaságokat érinti majd a hiány, azokat a pilótákat, akik már tapasztaltak a nagyobb gépek vezetésében külön prémiumokkal csábítják a társaságok. Mindez oda vezethet, hogy a tapasztalatlan pilóták veszélyeztethetik a repülés biztonságát, erre az utóbbi időben Indonéziában konkrét példák is voltak. A Lufthansa korábbi főpilótája, Jürgen Raps szerint „ami most a világpiacon zajlik, az némileg a vadnyugat irányába tart”, de ezen nincs mit csodálkozni, mindenki megfelelő repülőszemélyzetet szeretne.


