A hiány együtt jár azzal is, hogy romlott a pilóták tudása, a kisebb légitársaságoknál a gyakorlat szinte már nem is játszik szerepet, írja a manager magazin német kiadása, amely az Aero International adatait idézi. Csak a német Lufthansa évente 430 új pilótát igényel. Egy Boeing tanulmány szerint 2006 és 2026 között megkétszereződik a repülőgépek száma. Ez azt jelenti, hogy addig 363 ezer új pilótát kell kiképezni.
Az IATA felmérése szerint mindenekelőtt a kisebb légitársaságokat érinti majd a hiány, azokat a pilótákat, akik már tapasztaltak a nagyobb gépek vezetésében külön prémiumokkal csábítják a társaságok. Mindez oda vezethet, hogy a tapasztalatlan pilóták veszélyeztethetik a repülés biztonságát, erre az utóbbi időben Indonéziában konkrét példák is voltak. A Lufthansa korábbi főpilótája, Jürgen Raps szerint „ami most a világpiacon zajlik, az némileg a vadnyugat irányába tart”, de ezen nincs mit csodálkozni, mindenki megfelelő repülőszemélyzetet szeretne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.