Félnek az emberek, de mitől?
A fogyasztói klíma a májusi felülvizsgált 5,6-ról júniusra nagy meglepetésre 4,9-re csökkent. Az elemzők kisebb esésre számítottak.
A növekvő infláció mellett a konjunktúra csüggedése okoz félelmeket a fogyasztókban – idézi a tanulmányt a Handelsblatt . Ez pedig még a munkanélküliség legújabb visszaszorulását is elfeledteti. Így a fogyasztók sokkal szkeptikusabbak, mint a vállalati vezetők, ahol májusban javult a fogyasztási helyzetmegítélés.
Elsősorban a magas energiaárak okoznak fejtörést: a német fogyasztók bevételi várakozásai három hónap alatt 14,8 pontot estek és most -4,3 ponton állnak. Így a nagybevásárlásokat is egyelőre jegeli a lakosság: a beszerzési hajlandóság -4,7-ről egészen -20,4-ig esett.
Az óriási inflációs félelmek elfeledtetik a lakossággal, hogy ez év elején több munkakörben számottevő fizetésemelést tudtak kiharcolni maguknak – idézi fel a GfK.
Mindeközben az első negyedévben a német GDP 12 éve nem látott mértékben, 1,5 százalékkal nőtt.


