BUX 44,130.61
+3.27%
BUMIX 3,760.06
+0.44%
CETOP20 1,868.32
+1.43%
OTP 9,370
+5.07%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.46%
0.00%
ZWACK 17,250
-0.29%
+2.22%
ANY 1,560
+0.97%
RABA 1,105
-0.90%
0.00%
+2.55%
0.00%
0.00%
+0.13%
0.00%
+0.79%
0.00%
+0.37%
OTT1 149.2
0.00%
-0.90%
MOL 2,948
+4.76%
+1.54%
ALTEO 2,810
+1.08%
-6.25%
-1.23%
0.00%
0.00%
+2.13%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+3.95%
+1.28%
-0.24%
+7.69%
-2.70%
+2.49%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,192
-2.93%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Lecsúszhat Magyarország - Hogyan döntenek a német beruházók?

Most még viszonylag jól áll Magyarország a német beruházók döntéseinél, a jövőbeni kilátások azonban Romániát kivéve minden új EU-tagállamban kedvezőbbek, mint nálunk.

Ez derül ki többek között a Prognos svájci kutatóintézet által a Handelsblatt felkérésére készített jelentésből. Igaz, a jövőbe tekintő listán az Egyesült Államok és Franciaország is a sereghajtók közé tartozik, de hazánknak nem ezekkel az országokkal kell majd versenyeznie a német működőtőke-befektetések elnyeréséért, hanem régiós vetélytársaival.

A Magyarországon tevékenykedő német cégek helyzetét nagyban rontja a bonyolult, túlzott adminisztrációval párosuló adórendszer – mondta lapunknak Vahl Tamás, a Német–Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara elnöke. Mint hozzátette: ez óriási erőforrásokat köt le, nem egy esetben külön embert kell foglalkoztatniuk a cégeknek a papírmunka elvégzésére.

 

Nagyfokú értetlenséggel szemlélik a német tulajdonú vállalkozások, hogy olykor a végrehajtó hatóság másképp értelmezi a szabályokat, mint az adott cég. Ez a versenyben okozhat jelentős hátrányokat. Ugyancsak kedvezőtlenül érinti őket, hogy a gazdaságpolitika kiszámíthatatlansága miatt nem tudnak tervezni.

A legnagyobb német befektetőként ismert Audi számára a befektetői-üzleti környezet még mindig pozitív, ám szerinte Magyarország több szempontból is elvesztette versenyelőnyét a régióban. A cég elégedetlen például a szakképzéssel, valamint a munkabérek járulékterheivel. A Leoni autóipari beszállító konszern pedig éppen ez utóbbi miatt döntött úgy, hogy Wroclaw közelében lévő gyárába telepíti át egri leányvállalata munkaerő-igényes termelését.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek