BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lekötetlen 30 millió euró

Eddig mintegy 44 milliárd forintot fordítottak közútfejlesztésre a Kohéziós Alapból, de a támogatási keretből 30 millió euró lekötetlen maradt, miután a beruházások a terveknél olcsóbban valósultak meg – tudtuk meg. A közlekedési tárca a megmaradt forrás felhasználására három közútfejlesztési projektet javasolt az Irányító Hatóságnak és a Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezetnek. Hamarosan döntenek arról, hogy ezek benyújthatók-e az Európai Bizottsághoz. A végső határozat a támogathatóságukról majd Brüsszelben születik meg.

A mintegy hétmilliárd forint maradvány felhasználására javasolt fejlesztéseket nem volt könynyű kiválasztani. Mivel a 2004–06 közötti EU-programozási időszakban elkezdett projektek kiadásai csak 2010. december 31-ig támogathatók, a kiválasztásnál ez volt a legszigorúbb feltétel. Ennek csak a jól előkészített, építési engedéllyel és a fejlesztéshez szükséges területekkel ellátott projektek felelhetnek meg. Így választotta ki a szaktárca a javasolt három útszakaszt (31-es, 41-es, 81-es főút), ahol a maradványt burkolatmegerősítésre használnák fel. MK

Javasolt útfejlesztések a maradványösszegből

A 31. sz. főút Budapest–megyehatár szakasza

A 41. sz. főút Vásárosnamény–Beregsurány szakasza

A 81. sz. főút Győr–Pér, valamint Pér–megyehatár szakasza

A 41. sz. főút Vásárosnamény–Beregsurány szakasza

A 81. sz. főút Győr–Pér, valamint Pér–megyehatár szakasza-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.