A főváros az uniós pénzekre "hajt" - megújulhat Kelenföld
A döntés azért is volt kiemelten fontos, mert 2010-ig szólnak a Budapestnek és a Közép-Magyarország régiónak nyújtandó uniós források. Nagy küzdelmet vívunk az idővel – nyilatkozott a Világgazdaságnak Burány Sándor, az MSZP budapesti elnöke, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium államtitkára.
Itt más, szigorúbb szabályok érvényesek, mint azokban a régiókban, amelyek kevésbé fejlettek. Ugyanis az Európai Unió a felzárkózást kívánja támogatni. Bdapesten, illetve a régióban maximált az elkölthető pénz nagysága, s szigorúbb időbeli lefutási keretei vannak a projekteknek – magyarázta Burány Sándor.
Hozzátette: ennek megfelelően 2010 végéig a beruházások legalább 90 százalékának meg kell kezdődnie ahhoz, hogy uniós pénzt kapjunk. A közgyűlés döntése azért is volt sürgető, mivel a 4-es metró megvalósítása céljából megpályázott EU-támogatás megszerzésének alapfeltétele a Kelenföldi pályaudvar térségének közlekedési fejlesztése és az intermodalitás biztosítása.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható


