Magyar gazdaság

Hatvan-hetven százalékos árengedménnyel csábítják a vásárlókat Európa-szerte

Novemberben és decemberben egy százalékkal csökken az amerikai kiskereskedők forgalma, erre az ilyen jellegű felmérések 1969-es megkezdése óta nem volt példa – jósolja a bevásárlóközpontok nemzetközi tanácsa (ICC).

A New York-i székhelyű szervezet elemzői úgy vélik, hogy a bevásárlóközpontokat ellepő óriási tömeget a 60-70 százalékot is elérő árengedmények csábítják; a kereskedők a csökkenő lakossági vásárlóerő és a még rosszabb kilátások fényében arra törekszenek, hogy – akár profitcsökkenés árán is – még az idén megszabaduljanak árukészletüktől.

Nagy-Britanniában szintén rendkívüli leárazásokkal csábítanak a kereskedők, ugyanakkor az eredményekkel kapcsolatban ellentmondó becslések látnak napvilágot. A brit kiskereskedelmi szövetség 3 százalékos forgalombővüléssel számol a tavalyi karácsonyi szezonhoz képest, ugyanakkor az Experian tanácsadó cég szerint a vásárlók száma az óriási akciók dacára 8 százalékkal elmarad az ilyenkor szokásostól, és a hetvenes évek eleje óta ez lesz a legrosszabb év a kiskereskedelem számára.

A karácsonyi pezsgés most fontosabb lenne, mint valaha, hiszen a harmadik negyedévben számos neves ruházati lánc – köztük a Gap vagy a French Connection – kiábrándító eredményekről számolt be, és szakértők arra számítanak, hogy jövőre komoly csődhullám indulhat meg az ágazatban. A párizsi nagyáruházak közül a Printemps és a Galeries Lafayette december eleje óta a korábbi éveknél nagyobb forgalmat tapasztalt – ám ez elemzők szerint nem az összkereslet bővülését jelzi, csupán azt, hogy egyre mélyül a szakadék a gazdasági válsággal dacoló nyertesek és a vesztesek között.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

icc karácsony szezon New York
Kapcsolódó cikkek