Az America''s Research Group ma közzétett telefonos közvélemény-kutatása azt mutatja: az amerikai vásárlók a korábbinál is nehezebb időkre számítanak a következő évben. "Olyan erős zuhanásra számítunk, amelyhez hasonlóra senki nem számított fél évvel ezelőtt" – mondta a Reutersnek Britt Beemer a felmérést végző szervezet vezérigazgatója.
Az adatok azt mutatják: a fogyasztók többsége pesszimista a idei év gazdasági kilátásait illetően. Egyharmaduk legalább egy évnyi stagnálására számít, egynegyedük szerint pedig még ennél is hosszabb időre lesz szükség a javuláshoz.
A megkérdezettek vagy csökkentették (50,5 százalék) vagy szinten tartották (48 százalék) kiadásaikat. Bár eszerint gyakorlatilag a teljes amerikai társadalom odafigyel a fogyasztására, a válaszolók háromnegyed úgy nyilatkozott: a gazdasági nehézségek miatt nem tud annyit megtakarítani, amennyit szeretne.
A résztvevők 51 százaléka állította, hogy többé nem fizet hitelkártyával, 75 százalék pedig érzése szerint többször fizet készpénzzel, mint korábban.
Mind az America''s Research Group, mind a Reuters felmérése azt mutatja: az amerikai fogyasztók a válság következtében erősen hajlanak az akciós termékek vásárlására. Beemer szerint a nehéz időkben 90 százalékra emelkedik a "sale-mentalitás". A Reuters által megkérdezettek 47 százaléka állította: nem vásárol teljes áras terméket, míg 49 százalék a vásárlást az árutól tette függővé.