Magyar gazdaság

Nézze meg, hogyan népszerűsítik Budapestet a turistáknak!

A gazdasági válság hatásainak ellensúlyozása és a turistaforgalom élénkítése érdekében Budapestet népszerűsítő kampányt indít a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht., a Magyar Turizmus Zrt., a Magyar Szállodaszövetség, a Malév Zrt., a Budapest Airport Zrt. és a budapesti szolgáltatók a nyári szezonban. A közös kampány célja Budapest, mint turisztikai célterület népszerűsítése a külföldiek körében, valamint a vendégforgalom növelése új célcsoportok megszólításával.

A kampány vezértémája az új budapesti élményalapú marketingkoncepción alapuló Cultural Adventure (kulturális kaland), amely Budapestet újracsomagolva, pezsgő, fiatalos, szórakoztató nagyvárosként mutatja be, tele különleges kulturális élményekkel, egyedi és romantikus helyekkel, szórakozási lehetőségekkel. A

 kampány üzenete is ezen megközelítés mentén fogalmazódik meg, a művészet és formatervezés, a buli és szórakozás, az élmények- és örömök, a szerelem és romantika, a fesztiválok és rendezvények, valamint a nyári kaland élménytémákra fókuszálva. A nyári élmények mellett a csatlakozott partnerek kedvezményes szállásajánlatokkal és akciós repülőjegyekkel teszik most még vonzóbbá a budapesti utazást.

A Budapest Adventure akció elsődleges célterületei Németország, Nagy-Britannia, Spanyolország, Norvégia, Svédország, Olaszország és Franciaország. A kampánnyal elsősorban a 20-36 éves, magas jövedelemmel rendelkező, izgalmas kulturális kalandot, autentikus helyi élményeket, trendi szórakozási és kikapcsolódási lehetőségeket kereső külföldieket, másodlagos célcsoportként pedig a 36-55 éves, közép és felsőfokú végzettséggel rendelkező családosokat kívánják megszólítani.

A kampány már aktív hivatalos honlapján egyrészt a Budapest Adventure élménytémáit, másrészt pedig a kampányhoz csatlakozó szolgáltatókat ismerhetik meg az érdeklődők valamint több mint 500 különböző színes program közül válogathatnak. Az oldal a főváros lakói és a külföldi vendégek személyes élményein, kalandjain keresztül mutatja be Budapestet fotógalériával, videókkal színesítve. Akik pedig kedvet kaptak egy budapesti utazásra, a honlapon rögtön le is foglalhatják repülőjegyüket és szállásukat is a csatlakozott 50 partnerszállodákban és hostelekben illetve a Malév járataira.

A fővárost népszerűsítő, forgalomgeneráló kampányra minden eddiginél nagyobb szükség van: a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) hétfőn publikált legfrissebb gyorsjelentése szerint 2009 első négy hónapjában a kereskedelmi szálláshelyek tavalyhoz képest 12 százalékkal kevesebb, 1,6 millió vendéget fogadtak, az általuk eltöltött éjszakák száma 11 százalékkal 3,9 millióra csökkent. Tóbiás János, a Danubius Hotels Group szállodalánc általános vezérigazgató-helyettese szerint a Budapestet népszerűsítő nyári kampány elkésett. Hiába csökken a foglalási idő, a legtöbben már eldöntötték, hogy hol szeretnének nyaralni a nyáron.

Fekete László, a BTH ügyvezető igazgatója a VGO-nak elmondta, a kampány keretében a pár napos városlátogatásokat népszerűsítik, s mivel maguk az utazások is rövidek, általában két-három héttel az út előtt foglalnak az ezeken résztvevő turisták. A kampánynak vélhetően nem csak augusztus 31-éig lesz hatása. Az oldal a kampány után is fennmarad, folyamatosan frissül, és lehetőséget teremt a jövőben további szakmai összefogáson alapuló akciók, kampányok kommunikálására – tette hozzá.

Magyar Turizmus Zrt turizmus Budapest Malév BTH Budapest Airport Magyar Szállodaszövetség kampány
Kapcsolódó cikkek