Az ESA 2015-től kívánja pályára állítani a harmadik generációs meteorológiai műholdakat, amelyek a jelenlegieknél is pontosabb felvételeket tudnak majd készíteni. Az ötmilliárd eurós megbízásért a német EADS, illetve a francia Thales indult harcba (utóbbi egy kisebb német partner, a brémai OHB bevonásával).
Az űrügynökség bejelentése szerint a két ajánlat technológiai szempontból egyenrangú, ugyanakkor az árakat figyelembe véve úgy határoztak: a Thales-szel kezdenek részletes tárgyalásokat. Így nemcsak Európa legnagyobb szatellit-megbízásától esne el az EADS, hanem a technológiai versenyben is háttérbe szorulna. Márpedig mind Német-, mind Franciaország egyenként 34 százalékos tulajdoni hányaddal rendelkezik a Meteosat projektben, és az üzletből is ennek megfelelő részesedésre tart igényt a két ország.
Klaus-Dieter Scheurle német közlekedési államtitkár úgy véli, hogy a franciák dömpingárat ajánlottak a megbízás elnyerése érdekében, és így az elbírálás nem volt objektív. Emiatt Berlin rendkívüli vizsgálatot követel az ESA háza táján - értesült a Handelsblatt.
Az érintett vállalatok egyelőre nem akartak nyilatkozni az ügyben. Az ugyancsak összeurópai projektként futó Galileo műholdas navigációs rendszer kapcsán egyébként hasonló összezördülések voltak a nagy gazdasági hatalmak között.