Optimistábbá váltak a magyar fogyasztók
Januárban nagyon magas, csaknem másfél éve nem látott szintről indította az évet a GKI-konjunktúraindex szezonális hatásoktól megtisztított értéke. A kutatócég által az EU támogatásával végzett felmérés szerint az üzleti várakozások tavalyi, a fogyasztóiak pedig 2014-es csúcspontjuk közelében voltak.
Az üzleti bizalmi index emelkedése a szolgáltató cégek látványosan megugró, másfél évtizede nem tapasztalt optimizmusának eredménye.
Az ipari várakozások minimálisan javultak, az építőipariak hasonló mértékben romlottak, a kereskedelmiek pedig nem változtak. A felmérés szerint a termelés bővítésének fő akadálya az elégtelen belföldi kereslet és a szakképzett munkaerő hiánya.
Az építőiparban a mélyépítő cégek várakozásai romlottak, a magasépítőké nem változtak, vagyis a bejelentett lakáspolitikai intézkedések egyelőre nem növelték az optimizmust. A szolgáltatói bizalmi index utoljára 2000 őszén volt ilyen magas.
A magyar gazdaság kilátásainak megítélése minden ágazatban érezhetően javult (legkevésbé az iparban), s mindegyikben több a javulásra, mint a romlásra számító cég.
A fogyasztói bizalmi index a decemberi enyhe növekedést követően januárban gyorsuló ütemben emelkedett. A lakosság a saját várható pénzügyi helyzetét és megtakarítási képességét is jobbnak ítélte, mint az előző hónapban. A nagy értékű tartós fogyasztási cikkek vásárlási lehetőségének megítélése viszont decemberhez képest kissé pesszimistább lett.


