Idén januárban immár harmadik hónapja javult a GKI konjunktúraindexe, mely ezzel megközelítette az egy évvel ezelőtti értékét. Az üzleti várakozások a 2016. nyári szintjükre emelkedtek, a fogyasztóiak viszont legutóbb tizenegy éve, 2006 februárjában voltak a mostaninál kedvezőbbek – közölte a kutatóintézet.
Az üzleti szférában a szolgáltatások kivételével minden ágazat várakozásai javultak, az iparban és a kereskedelemben csak kissé, az építőiparban azonban jelentősen. Egyaránt erősödött a foglalkoztatási és az áremelési szándék. Az ipari bizalmi index november óta emelkedik, de így is elmaradt tavaly nyári csúcspontjától. Az elmúlt időszak termelésének megítélése stagnált, a következő időszakra várté, valamint a készleteké javult, a rendelésállományoké viszont romlott.
Az építőipari bizalmi index több mint kétéves csúcsára került: a magasépítő cégek kissé, a mélyépítők derűlátóbbakká váltak. Az előző háromhavi termelés és a rendelésállomány értékelése is érezhetően javult decemberhez képest.
A foglalkoztatási hajlandóság minden ágazatban erősödött decemberhez képest, és tovább csökkent a lakosság munkanélküliségtől való félelme. Utóbbi legutóbb 1998 közepén volt ilyen kedvező. A szolgáltatások kivételével ugyancsak minden ágazatban – főleg a kereskedelemben – erősödött az áremelési szándék. Bár a válaszadók többsége még mindig változatlan árakra számít, az áremelést tervezők száma az elmúlt hónapokban érezhetően emelkedett, az árcsökkenésre számítóké minimálisra esett. A fogyasztók inflációs várakozása viszont lényegében nem változott. A magyar gazdaság helyzetének megítélése minden ágazatban és a lakosság körében is hónapok óta javul.
A GKI fogyasztói bizalmi index harmadik hónapja emelkedett. A fogyasztók saját pénzügyi helyzetük és megtakarítási képességük várható alakulását egyaránt jobbnak értékelték, mint decemberben. A lakosság a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek vásárlási lehetőségét lényegében a decemberihez hasonlónak érzékelte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.