A fejlesztések külső forrása az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz, a hazai a magyar állam, illetve a támogatásra pályázó magyarországi vállalat lenne. A beruházások többsége a hazai fejlesztéseken túl azt is szolgálná, hogy létrejöjjön, illetve erősödjön az érintett magyarországi és európai szolgáltatás összhangja.
A legnagyobb beruházásnak a Békéscsaba–Lőkösháza vasútvonal meglévő vágányának felújítása, illetve ugyanezen a nyomvonalon egy új vágány építése ígérkezik. Az állami projekt nettó 100,5 milliárd forintot vinne el, ebből 63,4 milliárd származna uniós forrásból, a többi a hazai költségvetésből.
Pályázhat a MÁV-Start Zrt. is, amely a 25 TRAXX márkájú mozdonyát szerelné fel az ETCS L2 B3 fedélzeti eszközökkel. Ezekre az eszközökre ahhoz van szükség, hogy amikor a mozdonyok a kiemelt európai vasúti törzshálózaton (TEN-T) és a főbb áruszállítási folyosókon közlekednek, akkor kommunikálhassanak az egységes európai vonatbefolyásoló rendszerrel (ETCS). Utóbbin belül ugyanis könnyebben optimalizálható a vasúti infrastruktúra használata, összehangolható a vonatok működése, és jelentősen nő a vasúti szállítás biztonsága is. Az új eszközökkel felszerelt mozdonyokat Magyarország mellett engedélyeztetni kell Ausztriában és Romániában is. Mindez nettó 3,4 milliárd forintba kerülne.
Az állam előkészítené az ECTS2 vonatbefolyásoló rendszert telepítését is a Budapest–Hegyeshalom vasútvonalon nettó 187 millió forintból.
Két magánvasút-társaság, az MMV Zrt. és a Floyd Zrt. együtt csaknem nettó 202 millió forintból fejlesztené a fuvarozáshoz kapcsolódó számítógépes irányítását, a hasonló uniós rendszerekhez való igazodását. Az átjárhatóságot az úgynevezett TAF alkalmazás és a TSI műszaki előírás bevezetése ígéri. Megkapta a hátszelet a Budapest vasúti átjárhatóságát célzó tanulmány előkészítése is, amelyből (590,55 millió forintért) kiderülne, hogyan javuljon a nagy távolságú és a városi közlekedés kapcsolódása és együttműködése.
Sikeres uniós pályázat esetén a Magyar Közút Nonprofit Zrt. két projektre készül, több mint 1,6 milliárd forintból. A C-Roads Hungary nevű terv részeként nemzetközi együttműködésben javítaná az út menti távközlési adóhálózat lefedettségét, a Crocodile 3 megvalósításával pedig az intelligens közlekedési rendszerét, mindenekelőtt az automatikus adatok cseréjét fejlesztené.
A levegőben és a kikötőkben is
Összesen 379 millió forintból és részben szintén uniós pénzből korszerűsödne a hazai kikötői információs rendszer, hogy hatékonyabbá váljon a létesítmények működése, és modernebb legyen az áruforgalmi statisztikai adatszolgáltatás. A Mahart Szabadkikötő Zrt. 394 millió forintból határozná meg a kikötő fejlesztési irányát. A Hungarocontrol hat projekt megvalósításával összesen nettó 371 millió forintot szán a légi irányítás javítására, az Országos Meteorológiai Szolgálatnál pedig egy 52 milliós projekt van terítéken.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.