A műkereskedelem egyik legerősebb aktuális trendje – a 20. századi művészeti kánon újragondolásával szoros összefüggésben – az idős művészek újbóli felfedezése. Ezt látjuk a művészeti vásárokon a rediscovery szekcióban, és a Velencei Biennálén vagy a nonprofit művészeti seregszemléken is. Az életművük utolsó szakaszában alkotó, de hosszú pályafutásuk alatt mindvégig aktív és a 60-as, 70-es években a művészeti fősodorral együtt mozgó kelet-európai művészek felé is határozottabb figyelem irányult az elmúlt időszakban. Maurer Dóra Londonban, Bak Imre New Yorkban és legutóbb Nádler István Párizsban aratott sikert a munkáival.
Nádler István műveit a budapesti Kisterem Galéria vitte ki október végén a 44. FIAC Nemzetközi Művészeti Vásárra, Párizsba.
A Grand Palais-ban önálló standon állították ki a művész korai alkotásait. A FIAC a világ legfontosabb művészeti vásárainak egyike,
Európában mindenképp az első, épp emiatt a szakmai kapcsolatok építésében kiemelt szerepe van, a fontos gyűjtők mellett a meghatározó intézmények kurátorai is mindig jelen vannak. A Kisterem Galéria egyetlen magyar galériaként vett részt a vásáron, és nemcsak eladásokat regisztrálhatott, hanem standja, így Nádler művészete az egyik legfontosabb európai kurátor, a jelenleg a Pompidou Központban dolgozó, de korábban a Documenta főkurátoraként is tevékenykedő Catherine David érdeklődését is felkeltette. A francia szakember szerint Nádler képei egyszerre geometrikusak és amorfak, izgalmas, jó hatású feszültséget generálnak színhasználatukkal és formavilágukkal egyaránt. Nem lehet mellettük szó nélkül elhaladni, megszólítanak, gondolkodásra késztetnek. Nádler munkái a vásárról szóló művészeti magazin különkiadásának címlapjára is felkerültek, több francia lap közölt tudósítást munkásságáról. Nádler István Vence című 1970-ben készült festménye egy fontos francia magángyűjteménybe került a FIAC után. 1970-ben Nádler István Károlyi Mihályné meghívására három hónapot töltött Vence-ban. Itt festett képei dinamikusan csavarodó, párhuzamos színsávokból és tépett színmezőkből építkeznek, és a pop-art indusztriális esztétikájával is összevethetők. A Pompidou egy geometrikus absztrakt hard edge festményt választott ki a gyűjteménybe, amelyet a Kisterem már ott is hagyott, de az akvizíció lezárása tavaszra várható.
KERETES: Harsány színek
Nádler István 1938-ban született
Visegrádon, Budapesten él, a közép-
európai avantgárd egyik legkiemelkedőbb alakja. Az Iparterv és a Budapesti Műhely művészcsoportosulások tagja volt a 60-as, 70-es években, képeit
a legnevesebb múzeumok gyűjtik, a berlini Nationalgalerie-től a New York-i Guggenheimig. Absztrakt művészeti stílusban alkot, az op-art és az art concret határán mozogva, harsány színű vásznai szinte beleégnek a retinába.
KIEMELÉS: Az egyik legfontosabb európai kurátor, Catherine David szerint Nádler képei egyszerre geometrikusak és amorfak, izgalmas, jó hatású feszültséget generálnak színhasználatukkal és formavilágukkal
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.